Trist at denne tråden skulle lage slike reaksjoner
Ingen kan gå rundt og ha medfølelse, være trist, totalt fokusert på en sånn tragedie hele tiden.
Til og med de som har mistet vennene sine trekker på smilebåndet i løpet av en uke etter slikt.
Skal de få dårlig samvittighet

(det gjør de uansett, men ingen må fortelle de at det er rett å ha dårlig samvittighet for det)
Hører på nyhetene, kjenner folk som har mistet venner osv.
Men i løpet av dagen så må eg faktisk på jobb, og tenke på jobb, tenke på familien, praktiske gjøremål, venner og vanlige ting som fyller dagen.
Viss eg skulle bruke hele min våkentid på å tenke på utøya, så hadde eg vert innlagt på psyk for lenge siden.
Eg har valgt å ikkje tenke for mye på det, for eg vett det går inn på meg.
Innvandrere har dårlig samvittighet for at de kan ha gitt han grunn til å gjøre noe slikt, bara for at de er i Norge.... noe så feil....
Ikkje la det bli flere "angrep" her inne i tråden. Vis litt toleranse alle sammen for at folk er litt forskjellige.
Alle er velkommen til å blåse ut litt stim, og det var vel egentlig bara det haaka gjorde.
Håper me er ferdige med det nå, og kan fokusere på vår egen lille verden en liten stund.
Selv om 1000vis blir voldtatt, drept og mishandla hver dag, så blir eg frustrert når bilen streiker og eg må gå 2 mil for å hente en annen bil, kjem for seint på jobb, ikkje har råd til å fikse før neste lønning osv......
Det er ikkje det samme som at eg ikkje bryr meg om andre.
Viss det plage dere, så skaff dere et fadderbarn, det hjelper på samvittigheten.