TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• frustrasjonstrÃ¥den, blÃ¥s ut litt stim....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #395775  av inzane2012

jaujau... Jeg er fortiden dritt lei av å pusse opp... kjøpte meg en leilighet i 20. Juni, og har pussa opp siden, begynte med å flekke ned all gammal glassfiber-strie i stove og på kjøkkenet, så var det å sprakle opp igjen litt småflekka... etter der var det å legge på sånn der recover-dritt på veggane så di skulle bli helt slette og fine og klar til tapetesering og maling... så var det leggeing av nytt golv og listing, og nå har jeg holdt på med kjøkkenet siden torsdag... faen så lei av detta her nå, spesielt siden ingen av veggane i denna kåken e beine...
 #395782  av 3rlend

celicat23 skrev:
haaka skrev:Takker for meg på denne arenaen.
Flott. Du blir ikke savnet.
:lol:
 #395803  av haaka

Interessant at det ikke skal mer til enn å trykke på noen av deres egne knapper, for å vekke gruppedynamikkens forsvarsmekanismer. Synd at det tydeligvis er så mange som har overskudd i eget følelsesliv til å svare taktløst når man selv føler seg angrepet, men ikke til å rette noen selvfølgelige kondolanser til andre som er angrepet - på verst mulig vis. Men fint å se at det er liv i alle fall ;)

For de som eventuelt syns det faktisk er trist og frustrerende, kan jeg virkelig anbefale å lese et lite knippe artikler i kjølvannet av tragedien:
"Nå ligger dere jævlig tynt an" - dagsavisen.no
NÃ¥r blir ord til handling - bt.no
Voldelig islamofobi - db.no
Guds velsignelse forsvinner... og samtidig; Upassende innlegg

Audun F: Ansolutt enig, man reagerer hovedsaklig på det individuelle plan. Og det har jeg heller ikke noe med å gjøre. Jeg påpeker kun det faktum at dette forum er av de få som knapt har viet hendelsene mer enn to, tre kommentarer på at det 'sikkert var en muslimsk gærning' - senere korrigert til en etnisk norsk gærning - for så å legge saken død. Kanskje trenger man ikke egne kondolanseposter, som så mange andre har, med gitt at min forrige opplevelse med dette forumet var en engasjerende, dog ensidig (hårreisende) debatt/tråd kalt "Vi nordmenn lar oss bli tråkka på", ville det kanskje være på sin plass å uttrykke sympati i en viss verdig form.

Mange lever på forumene, ikke bare figurativt, men faktisk. Du verden så mye interessant man kan diskutere om bil - men bil er bare bil (ta det fra en entusiast, biltekniker og ingeniørstudent), og det kan knapt kalles et interesseforum om ikke folkene rundt er interesserte.

Du som kaller deg celicat23; ikke tro jeg er desillusjonert av et trassig og lite kreativt farvel. Følelsen er så til de grader gjensidig.

Dixi
 #395804  av celicat23

Når du er så til de grader evneveik at du syter over at ikke alle på ett interesse forum for toyota bruker 100% av tiden sin på tragedien i oslo så er det kanskje litt nytesløst å prøve og komme igjennom til deg. Men... Dette er ikke diskusjon.no. Det er de færreste av oss som kommer hit for å dypdykke i følelser, samfunnsproblemer o.l. Og etter 8 timer på jobb med å snakke om tragedien, og litt diverse samtaler på fritiden med bekjente, så logger jeg meg på her for å helst snakke om noe annet. Noe som sikkert mange andre også gjør.

Og skulle jeg ville snakke om det, så er det opprettet en tråd om emne. En tråd du ikke har engasjert deg i engang. Så jeg vet ikke helt... Kanskje du burde godta at ikke alle er som deg, at vi reagerer & behandler ting på våre egene måter, og bare slutte å drite deg ut?
 #395817  av Zepticon

Jeg så noen som klistra på face "Du skal ikke tåle så inderlig vell den urett som ikke rammer deg selv. Støtt opp om offrene i Oslo". At hun ikke klarer å se selv at det er helt bak mål. Hun har ikke enset en tanke til dem som dør av sult, dem som blir sprengt i filler i midtøsten, beboerne i slummene i nairobi som blir bulldozet ut av hjemmene sine osv, men når et knippe ungdommer blir skutt i oslo har plutselig pipen en annen låt...

Selveid er velleied sier dem jo...
 #395883  av 3rlend

Zepticon skrev:Jeg så noen som klistra på face "Du skal ikke tåle så inderlig vell den urett som ikke rammer deg selv. Støtt opp om offrene i Oslo". At hun ikke klarer å se selv at det er helt bak mål. Hun har ikke enset en tanke til dem som dør av sult, dem som blir sprengt i filler i midtøsten, beboerne i slummene i nairobi som blir bulldozet ut av hjemmene sine osv, men når et knippe ungdommer blir skutt i oslo har plutselig pipen en annen låt...

TADA! du har skjønt det!
joda, ganske trist det som har skjedd i vårt eget land.
Men for min del? jeg kjenner ingen som kjenner noen av di som er drept eller pårørte?
Å da for min del har jeg like stor medfølelse for de menneske rundt i verden som blir voldtatt dag etter dag etter dag, helt til de ikke funker lenger, for å så bli slaktet.
Eller de som har fått en kilometer med bomber spredt over seg.
 #395956  av ke25-toyoglide

Trist at denne tråden skulle lage slike reaksjoner
Ingen kan gå rundt og ha medfølelse, være trist, totalt fokusert på en sånn tragedie hele tiden.
Til og med de som har mistet vennene sine trekker på smilebåndet i løpet av en uke etter slikt.
Skal de få dårlig samvittighet :?: (det gjør de uansett, men ingen må fortelle de at det er rett å ha dårlig samvittighet for det)
Hører på nyhetene, kjenner folk som har mistet venner osv.
Men i løpet av dagen så må eg faktisk på jobb, og tenke på jobb, tenke på familien, praktiske gjøremål, venner og vanlige ting som fyller dagen.
Viss eg skulle bruke hele min våkentid på å tenke på utøya, så hadde eg vert innlagt på psyk for lenge siden.
Eg har valgt å ikkje tenke for mye på det, for eg vett det går inn på meg.
Innvandrere har dårlig samvittighet for at de kan ha gitt han grunn til å gjøre noe slikt, bara for at de er i Norge.... noe så feil....
Ikkje la det bli flere "angrep" her inne i tråden. Vis litt toleranse alle sammen for at folk er litt forskjellige.
Alle er velkommen til å blåse ut litt stim, og det var vel egentlig bara det haaka gjorde.
Håper me er ferdige med det nå, og kan fokusere på vår egen lille verden en liten stund.
Selv om 1000vis blir voldtatt, drept og mishandla hver dag, så blir eg frustrert når bilen streiker og eg må gå 2 mil for å hente en annen bil, kjem for seint på jobb, ikkje har råd til å fikse før neste lønning osv......
Det er ikkje det samme som at eg ikkje bryr meg om andre.
Viss det plage dere, så skaff dere et fadderbarn, det hjelper på samvittigheten. :D
 #395963  av Zepticon

Fadderbarn er å kjøpe seg god samvittighet, man bryr seg egentlig ikke.
Eller, man "bryr" seg så lenge det ikke koster noe. Hadde de virkelig brydd seg hadde de droppet flatskjermen og den nye skinnsofaen, og heller skaffet seg 20 nye fadderbarn. Egoister. Gir penger til slikt kunn for å føle seg bra... Og når man sier det til dem så blir de sint. Som igjen viser at det er for demmes egen del, og ikke ungen, at de sender penger.
 #395964  av magnesmurf

3rlend skrev:
Zepticon skrev:Jeg så noen som klistra på face "Du skal ikke tåle så inderlig vell den urett som ikke rammer deg selv. Støtt opp om offrene i Oslo". At hun ikke klarer å se selv at det er helt bak mål. Hun har ikke enset en tanke til dem som dør av sult, dem som blir sprengt i filler i midtøsten, beboerne i slummene i nairobi som blir bulldozet ut av hjemmene sine osv, men når et knippe ungdommer blir skutt i oslo har plutselig pipen en annen låt...

TADA! du har skjønt det!
joda, ganske trist det som har skjedd i vårt eget land.
Men for min del? jeg kjenner ingen som kjenner noen av di som er drept eller pårørte?
Å da for min del har jeg like stor medfølelse for de menneske rundt i verden som blir voldtatt dag etter dag etter dag, helt til de ikke funker lenger, for å så bli slaktet.
Eller de som har fått en kilometer med bomber spredt over seg.
Kommer sikkert til å provosere en del her nå, men la gå.
Antallet menneskeliv som helt unødvendig gikk tapt i teorroraksjonen 22/7 tilsvarer omtrent det samme anntall menneskeliv som helt unødvendig går tapt på veien i dødsulykker hvert år.
Forskjellen er at det antallet liv som går tapt på veiene kunne vært minst halvvert hvis det bare hadde blitt budsjetert nok penger til at veiene hadde blitt opprustet til en standard på linje med andre land som er like velstående som oss. Og de pengene har vi. Vi bruker dem på å betale inkompente byråkrater.
 #395965  av inzane2012

ja, nei... hva skal en si...

syns egentlig diskusjonen rundt hva man skal og ikke skal føle etter denne tragedien på utøya bør avsluttes... jeg føler selvfølgelig med di pårørende og for offera til denna sinnsyke mannen, men som en anna som så lurt sa, så går jeg ikke rundt å tenker på detta hele dagen, og går ikke rundt å depper...

folk føler det di selv føler, og det gjør dem ikke til noen dårlige mennesker på grunn av det... denne tråden er jo til for å kunne blåse ut litt frustrasjon og aggresjon som måtte ha bygd seg opp i hverdagen... så da syns jeg vi burde gjøre nettopp det...
 #397156  av Henrik.W

Noe irriterende at dekkforhandlere som reklamerer med 24h service, ikke har helge åpent :( Spesielt når et bakdekk (215/35ZR18) revner langs hele innerkanten når en er ute på langtur.
 #398608  av 3rlend

Henrik.W skrev:Noe irriterende at dekkforhandlere som reklamerer med 24h service, ikke har helge åpent :( Spesielt når et bakdekk (215/35ZR18) revner langs hele innerkanten når en er ute på langtur.

haha :D satt å leste nedover siden nå, å innlegget ditt kom litt sånn "random" :D
 #398646  av sindrejl

haaka skrev:Interessant at det ikke skal mer til enn å trykke på noen av deres egne knapper, for å vekke gruppedynamikkens forsvarsmekanismer blablablabla
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

idiot
 #398649  av MR2i

Ikke greit å være hårsår.

Fordi alle ikke har samme reaksjonsmåte på ting, så er det voldsomt å trekke seg fra et forum som omhandler BILER og endatil sletter alt man har lagt inn. Vedkommende bør avstå seg fra det meste på internett da. For det er millioner av personer som sier "So what" om 22. juli i Oslo. Folk som ikke vet om de lever dagen etter.

Så å trekke seg og slette alle innlegg..? Barnslig spør man meg..

Jeg er "gammel" radioamatør, eller "gnist". På de gode gamle dagene (70-årene og utover) var radio-prat en form for internett hvor man snakket om alt. UNNTATT religion og politikk. Det var et medie man hadde FRI fra mas, jag og uenigheter som fort gjør folk uvenner.

Jeg er nå her kun for hjelp, og å hjelpe så langt jeg kan som omhandler Toyota. Samt å møte likesinnede med smaken for disse bilene. Som den gang radioen var i fokus for min del. Punktum.

Man kan bruke andre medier for å klage over verdenssituasjonen.

Case closed for min del :)
NUH legge ut litt bilder av doningen min.. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7