Hei!
Er det noen på forumet som er kloke på reglene rundt banekjøring i Norge? Som det merkes så kan jeg svært lite om emnet.
Har tenkt litt i det siste, vurderer å selge Supra'n for å ha en Supra banebil. Hvordan er reglene rundt skilt? Hvilke arrangement krever dette? Skulle jeg f.eks importere svensk bil med skilter, har skiltene noen betydning?
Spm. angående prøveskilt. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt kan jeg oppgi at kjøretøyet skal "prøves" (se link) og da opplyse om banekjøring? Har hørt flere som har prøveskilt hvor det er opplyst at bilen skal brukes på bane. Er dette noe vegvesenet aksepterer altså? Er det noen grense for mengde prøveskilt? Kan de ved mistanke om misbruk stoppe videre prøveskilting, for så at man sitter igjen med verdiløs banebil?
Scott
Er det noen på forumet som er kloke på reglene rundt banekjøring i Norge? Som det merkes så kan jeg svært lite om emnet.
Har tenkt litt i det siste, vurderer å selge Supra'n for å ha en Supra banebil. Hvordan er reglene rundt skilt? Hvilke arrangement krever dette? Skulle jeg f.eks importere svensk bil med skilter, har skiltene noen betydning?
Spm. angående prøveskilt. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt kan jeg oppgi at kjøretøyet skal "prøves" (se link) og da opplyse om banekjøring? Har hørt flere som har prøveskilt hvor det er opplyst at bilen skal brukes på bane. Er dette noe vegvesenet aksepterer altså? Er det noen grense for mengde prøveskilt? Kan de ved mistanke om misbruk stoppe videre prøveskilting, for så at man sitter igjen med verdiløs banebil?
Scott