TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #395190  av magnesmurf

Nesten :wink:
 #395323  av magnesmurf

Litt skruing idag.

Har montert kontakt for hurtig tilkomst til lading av batteri.
Før måtte halve bilen demonteres for å komme til batteriet for lading.
Nå trenger jeg bare å stikke inn en plugg i en kontakt som ble plassert rett under panseret. :D

Prøvde også noen ny pærer i dashbordet, men de virket ikke når de ble tilbkoblet dashbordet av en eler annen grunn, så da blir de gamle led pærere med punktbelysning beholdt foreløbig, så kommer nye pærer etterhvert.
 #395471  av Audun F

magnesmurf skrev:[...] Nå trenger jeg bare å stikke inn en plugg i en kontakt som ble plassert rett under panseret.
Det var jo ikke dumt! Hva slags plugg har du brukt her? Regner med det ikke bare er et 220v stikk ;)
 #395473  av magnesmurf

To forskjellige kontakter faktisk. (ble litt ivrig når jeg først var i gang) :wink:

Den ene kontakten var noe som fulgte med laderen jeg kjøpte på thorsov. Den ble rett og slett skrudd på batteriet og har en plugg som kommer opp ved fjærbeinsstaget og torpedoveggen. Pluggen er vel omtrent halvparten av en vanlig defa motorvarmer tilkobling i størrelse. Pluggen passer rett i laderen, og laderen er av den inteligente typen, som tåler å stå tilkoblet hele vinterhalvåret.

I tillegg plasserte jeg en liten 12v lighterkontakt i selve plasten hvor reservehjulet vannligvis ligger. Da kan jeg tilkoble feks både kompressor til å fylle dekk hvis det trengs noen gange, eller en annen type lader med lighterkontakt hvis jeg skulle ha behov for å lade batteriet når jeg ikke er hjemme.
 #395718  av magnesmurf

Hadde bilen på rudskogen idag. Det er noe alle med mr2 bør oppleve! :D

Kan bare si at det var jævlig gøy, påtross av dårlig vær og elendig føre med mye regn og glatt bane.

Har gjort meg noen erfaringer med bilen. Den går som en drøm og uten feilsalg, ulyder eller svidd lukt påtross av hard kjøring. Ble vel nesten 10 mil med banekjøring i følge tripteller! Banen er på 3,2km.
Det positive fra idag må jeg si var bremsene. EBC yellowstuff klossene bremset godt og varierte aldri i bremsekraft, bremsevæsken fra castrol kokte aldri og jeg opplevde aldri fading påtross av til tider ekstrem hard kjøring. Det som er igjen av orginale bakbremser gikk fort i oppløsning dog, så de må nok byttes snart..

Det negative var først og fremst dekk og felger.
Conti dekkene var helt ræva på vått, og jeg ble frakjørt av biler med mindre hester og dårligere understell, rett og slett fordi jeg ikke klarte å henge på rundt svingene (nye rudskogen var forresten artig bane, med mange utfordrende svinger)
Jeg må med andre ord investere i nye dekk og felger etterhvert. Helst bredere dekk bak enn foran, og helst noen veldig gode dekk, feks pirelli p zero eller bridgestone potenza.

Opplevde en gang at den brømte mr2 snapover sladden slo til. Fikk litt overstyring ut av en sving, og prøvde å kontre den pent til å rette opp, men bilen bare heiv seg rundt.. Ikke morsomt å være passasjer bak rattet i 100km/t mens autovernet snurrer rundt bilen din!
Heldigvis snurret jeg bare et par ganger og ble stående på asfalt uten å ha vært borti autovernet eller andre på banen.
For øvrig var det 4-5 andre som dro av banen og ut i sandfeller og autovern fodri banen var jævelglatt, så jeg roet meg en del etter første snurr, og heldigvis gikk det bra resten av dagen. 8)
 #395731  av ArildM

Banekjøring er hysterisk morsomt :)
Gleder meg som bare det til neste sesong!
 #396506  av magnesmurf

Var på rudskogen en tur mandag også. Da var været bra og opplevelsen meget god.
Fant ut at jeg må bytte dekk dog :P Slet ut venstre bakhjul helt :P

SÃ¥ neste sesong blir det et sett med banehjul og et sett med vanlige hjul. :D

Se også film fra inboard hos en annen kar. Fra ca 07:55 i videoen og et halvt minutt videre sees jeg kjørende foran bilen med kamera, men slipper bilen bak fort forbi etterhvert.
Vedlegg
bane04.jpg
bane04.jpg (65.84 kiB) Vist 648 ganger
bane03.jpg
bane03.jpg (71.55 kiB) Vist 648 ganger
bane02.jpg
bane02.jpg (67.25 kiB) Vist 648 ganger
 #396523  av magnesmurf

Anbefaler absolutt en tur på bane for alle. Det er en opplevelse i seg selv å kjøre det bilen klarer gjennom svinger :D
 #396554  av magnesmurf

Syntes egentlig bilen krenget lite og oppførte seg bra på bane. Så fikk jeg se dette bildet: :P

#396628  av inzane2012

ja, en bør vere litt forsiktig på nye rudskogen når det regner, ny asfalt og regn er sjeldent en god kombinasjon :)
 #396636  av magnesmurf

Var mange som fikk erfare det sist gang med nsk. Da var det jo høljevær, og til slutt måtte banen stenges.
Var vel 5 stk som havnet i sandfellene og minst dobbelt så mange som snurret uten å havne i sandfellene..
 #396637  av magnesmurf

Har påbegynt litt prosjekter nå.

Har begynt å lage nye kasser til subbene etter tegningene jeg laget for ca et år siden:
basskasse tegning.png
basskasse tegning.png (53.41 kiB) Vist 587 ganger
Har laget en kasse, og har igjen å lage en. Har testet å plassere kassen som er laget, og den passer strålende. :D Må bare få inn en terminal for tilkobling og skru i subben, så er den brukendes.

Har også mistet lyd i venstre diskant foran, så må finne ut av det.

Skal sette i ny lyspærer i dashen, som lyser alle veier, så jeg slipper punktbelysningen i dashen.
 #396746  av magnesmurf

Vært hos lasse og hentet felger og dekk han solgte idag, så nå har jeg et sett med baneslicks og banefelger :D
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 103