Hadde bilen på rudskogen idag. Det er noe alle med mr2 bør oppleve!
Kan bare si at det var jævlig gøy, påtross av dårlig vær og elendig føre med mye regn og glatt bane.
Har gjort meg noen erfaringer med bilen. Den går som en drøm og uten feilsalg, ulyder eller svidd lukt påtross av hard kjøring. Ble vel nesten 10 mil med banekjøring i følge tripteller! Banen er på 3,2km.
Det positive fra idag må jeg si var bremsene. EBC yellowstuff klossene bremset godt og varierte aldri i bremsekraft, bremsevæsken fra castrol kokte aldri og jeg opplevde aldri fading påtross av til tider ekstrem hard kjøring. Det som er igjen av orginale bakbremser gikk fort i oppløsning dog, så de må nok byttes snart..
Det negative var først og fremst dekk og felger.
Conti dekkene var helt ræva på vått, og jeg ble frakjørt av biler med mindre hester og dårligere understell, rett og slett fordi jeg ikke klarte å henge på rundt svingene (nye rudskogen var forresten artig bane, med mange utfordrende svinger)
Jeg må med andre ord investere i nye dekk og felger etterhvert. Helst bredere dekk bak enn foran, og helst noen veldig gode dekk, feks pirelli p zero eller bridgestone potenza.
Opplevde en gang at den brømte mr2 snapover sladden slo til. Fikk litt overstyring ut av en sving, og prøvde å kontre den pent til å rette opp, men bilen bare heiv seg rundt.. Ikke morsomt å være passasjer bak rattet i 100km/t mens autovernet snurrer rundt bilen din!
Heldigvis snurret jeg bare et par ganger og ble stående på asfalt uten å ha vært borti autovernet eller andre på banen.
For øvrig var det 4-5 andre som dro av banen og ut i sandfeller og autovern fodri banen var jævelglatt, så jeg roet meg en del etter første snurr, og heldigvis gikk det bra resten av dagen.

Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.