TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396569  av ArildM

Ble litt mekking i dag. Egentlig en utrolig enkel prosess.
Pakken besto av ny coil, samt elektrisk stift. Plug and play.

Pakken:

Før montering:

Før montering:

Ny elektrisk stift på plass, var bare å skru ut alt det gammle (stift og kondensator med tilbehør). Setter så ledningene fra den nye elektriske stiften igjennom hullene der det gamle utstyret sto og kobler til pluss og minus rett på ny coil. Pass på at det er klaring mellom ny stift og magneten som er under rotoren:

Alt montert sammen igjen, begynt å legge opp ledningene og sette på krympestrømpe:

Fiks ferdig. Skjøtet opp ledningene og lagt de i krympestrømpe rett i mot coilen. Ledningene går der den gamle minusen sto på kondensatoren. Null synlig endring med unntak av den nye coilen:

Måtte justere tenningen på nytt etter å ha montert stiften, ble plutselig et hopp fra 8 til 16 grader etter å ha montert stiften. Etter å ha justert tenningen (har fått meg tenningslampe hehe), var det tid for prøvetur. Mulig det er bare innbilning men bilen starter lettere, går penere på tomgang og det virker som om jeg har skremt ut 5-6hk ekstra utav motoren.

Er storfornøyd med tanke på at dette er en oppgradering til 500,-. Anbefales!

Monterte forresten ny gammelspiller i dag. Litt for moderne, men akk så mye bedre lyd.

GÃ¥r fort i svingene selv for en gammel RockAndRolla :)
 #396711  av ArildM

Er en del av de gamle Kenwood spillerene som har det, usikker på om det også finnes på nye modeller? Fikk spilleren av en kamerat av meg :) 0,75G i rundkjøringen på stjørdal er foreløpig rekord sidelengs :lol: Må gi på litt når man skal på jobb :mrgreen:
 #396814  av ArildM

Husk på at den har fått ny stift da :mrgreen: Og at den veier bare ~800kg ;)
 #396837  av mr2storbrua

Joda, men det er rundt der MR2'en min ligger også... Og orginalt skal den klare 0-100 på 4.9 sek hvis jeg ikke husker feil...
 #397035  av ArildM

Jau, ble lei av å ha motoren stående i gangen så hvorfor ikke dra motoren inn i stua og skru på den der :mrgreen: Singellivet er flott 8)

Trakter skal det bli ;) Skal lese litt mer om hvordan man beregner korrekt lengde på traktene alt etter hvilken effektkurve man vil ha, tror det blir Toda sine trakter, virker som om både lengde ut utførelse på disse er optimalt for mitt bruk :) Tror jeg blir å kjøre på normal hjerne neste sesong da prisene for motorstyring og mapping var halvstore i forhold til effekten man faktisk får. Men som sagt tidligere, valget på 4AGE20v er ikke pga effekt men heller pga lyd :)

Så nå ligger del for del nøyaktig plassert, sortert og klar til vasking i hjørnet av stua jeg normalt sett ikke bruker :D
 #397078  av tomrnk

Hei!

Hvordan ble det med KM ? fått kontakt med de?
 #397089  av ArildM

Ja, de er litt opptatt nå i høst, men jeg skulle ta kontakt med de på senhøsten så skulle vi snakkes nærmere da. I mellomtiden skal jeg handle litt småsnacks til motoren :)
 #397126  av tomrnk

ArildM skrev:Ja, de er litt opptatt nå i høst, men jeg skulle ta kontakt med de på senhøsten så skulle vi snakkes nærmere da. I mellomtiden skal jeg handle litt småsnacks til motoren :)
Høres bra ut :D
 #398726  av ArildM

Byttet clutch på Corollaen i helga samt gått over fjordårets tectylbehandlig og smurt opp litt der det var behov :)

Første gang jeg bytter clutch, blitt selværklært flink å skru bil nå hehe 8)
Vedlegg
IMG_20110910_180209.png
IMG_20110910_180209.png (578.14 kiB) Vist 452 ganger
IMG_20110910_180246.png
IMG_20110910_180246.png (237.44 kiB) Vist 452 ganger
IMG_20110910_180257.png
IMG_20110910_180257.png (204.14 kiB) Vist 452 ganger
 #398728  av MR2i

Åsså med ts-ogn t-skjorta under kjeledressen.. ;)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 76