Vel, nå er FC på CS'en 1.2Bar (17psi)!
Så en modifikasjon på original FCD er i grunnen litt hodeløst?

Du Vil ikke ha noe mer en 1.2Bar vil jeg tro...
Det sakt...har jeg samme problemet?!!?
Om du søker på fuelcut på forumet her finner du flere posts av meg. Kristian nevnte noe for meg med folk på det engelske gt4 forumet som hadde problemer med overtrykk og 3" aussie DP.
Jeg har jo personlig lenge hatt teorien at WG er sliten, at den av og til henger seg opp eller ikke åpner seg skikkelig...
Grunnen jeg har for å si det er følgende....
Når dette intreffer hos meg merker jeg det som regel. Grunnen er at jeg får merkbart svakere motoreffekt, selv om trykket er på vei i skyene, og det er jo litt rart, mer trykk burde gi mer effekt innenfor visse grenser.
Så hva er så forklaringen på det? Jeg lurer på om det kan være backpreasure! For om WG henger eller ikke har åpnet seg skikkelig må jo all eksosen gå igjennom turbinen, som jobber mot ett stadig høyere trykk på insugssiden. Så det kan være så enkelt om at backpressure ("overtrykk" i manifolden) gjør at eksosen ikke forlater motoren så lett. Det er i allefall den eneste forklaringen jeg selv har klart å klekke ut på hvorfor jeg får mindre motoreffekt, med økende trykk på innsug(etter turbo da).
Når dette skjer hos meg, kan jeg veldig ofte gå av gassen, roe ned, gå på igjen, og se at det skjer igjen, trykket stiger fort over 1bar (0.9 er normalt) og vill lett fortsatt til 1.2 om jeg ikke slapp av gassen igjen. Hvis jeg der i mot clutcher, ruser motoren litt opp og ned mellom 5500-6500, så kan jeg akselerere helt normalt med 0.9bar trykk igjen.
Så om jeg har et snev av fornuft i mit resonomang, så er da sprøsmålet, hvorfor henger WG? Og hvorfor har det evt. sammenheng med Aussie DP?
Og hva kan gjøres for fjerne problemet? Porte WG sier noen? Hva vil egentlig det si?