TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Omplasert AW11L

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #396408  av Rafinus

Da blir jeg og ta over et AW11 prosjekt.

motor og gear trenger overhaling og oversyn, rådebank + diverse oljelekkasjer.
Hopper ut av 5 gear hvis du ikke sitter og holder spaken på plass.

Er det noen spesielle ting jeg burde skifte ut når jeg allerede har ute motor og gear som kan være en svakhet på disse.
har desverre ikke så mye erfaring med mk1.

Jeg har lite erfaring med er trimming, men mer erfaring med bremser og understell. har dere mulighet for og komme med noen tips. kanskje oppdatere meg med litt om hva som er normalt og gjøre på disse hvis du har tid.

Jobber som Diagnostic technician og er fredig med Trinn 3 på team21 skolen, for de som hvet hva det er, så det skall ikke stå på nøtta i hvertfall=) men har desverre vert lite borti emnet trimming. er ikke ute etter noe jævlig store greier, men kunne tenkt meg litt mer dyttekraft som funker til veibruk, og på bane en gang i året=)

Mvh
Andreas R. R
 #396417  av ArildM

Velkommen hit :)
AW11 er en flott bil, gocart som bare det :)
Finnes også ganske mye deler å få kjøpt til bilen om du bare leter litt.

Guide på trim av 4AGE er her:
http://www.billzilla.org/4agmods.htm

En vanlig konversjon er å sette i 4AGZE (kompressormotor) eller 4AGE20v en japansk 20ventilers motor med litt mer futt i. I det siste har også Dag på forumet fått godkjent turbo i sin AW11 som er det eneste godkjente motorbyttet jeg vet som går an i dag.

Ellers er 4AGE sterke motorer som tåler mye juling, mange har desverre gått langt og kanskje ikke fått den stellen de trenger slik at rådebank og ventiltikking kan forekomme.

Girkassen C50 kan også begynne å få det etter mange år med herjing, C52 kassen er et alternativ men kan være vanskelig å få tak i og også disse kan ha litt trøbbel. Enten må man koste på en dyr overhaling av kasse, ellers så må man høre med ett av de mange importfirmaene som finnes om de kan finne en kasse til deg.

Når du har vært medlem på forumet i en stund og fått noen innlegg (10?) så får du også tilgang til denne tråden:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 64&t=38196

Hvor det ligger en lang liste over nettbutikker og andre nyttige sider for AW11 :)
 #396443  av Rafinus

Takk for svar og tips

Blir og overhale kassen selv i vinter, må gjøre dette på crownen også :(
ser ikke på det som noe problem :) har mye erfaring med og overhale Manuelle Gearkasser :wink:
da vet jeg ivertfall hva jeg har og får, en brukt kasse til disse kan vel kansje være et sjangsespill :?

Får se hva jeg finner ut med trimmingen når jeg får bilen :twisted: dette er jo biler man kan legge litt penger i uten og tape så veldig mye ved eventulet salg. de detter vel ikke akkurat i pris :)

hvordan er det og handle motorer fra Japan? Dyrt, Mye feil? osv.

klør litt i fingrene, sa ja på mandag og 3 timer etter dro eieren til singapore i 2 uker.
 #398192  av Rafinus

Da var mr2n i hus og motorn demontert, var mye slakke i rådelageret til 2 cylinderen :( :( :(
vart meget overasket over hvor lett det var å ta ut og demontere, 4 timer så var motoren tatt ut, demontert og bilen var klar til og trilles ut igjen :D :wink: :D
Er så heldig at jeg får låne det lokale toyotaverkstedet der jeg jobber :D :wink: :D
nå er det bare og sende veiva til oppsliping, balanserig og polering, så håper jeg å få bilen på veien igjen=) 8) 8)