TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GÃ¥r ikke pÃ¥ en sylinder??? HJELP!!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #398055  av FireWalk
 
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr? :P
hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
Er det en 2. gen du har? Jeg har dyser og fuelrail liggende til 3s-gte 2. gen motor dersom det skulle vise seg at dysa er gåen. Koster sikkert en liten formue for en ny dyse på toyota :p

Men som sagt, du må feilsøke slik at du kan eliminere vekk muligheter. Virker ikke som om du har konstatert verken det ene eller det andre enda. Prøv plugg-kabel trikset og se om den går på sylinderen da.

Om alt annet feiler:
Det KAN være du har fått tenningsbank siden du sa du kjørte hardt rett før det skjedde. Sansynligheten for det er vel heller liten men man vet aldri. Jeg vet jo ingenting om motoren din kjører på orginalt ladetrykk eller ikke. Jeg knuste 2 stempler på min første 3s-gte pga fukt i fordeleren som førte til feiltenning og dermed kraftig tenningsbank.. Er skaden stor nok vil det kunne føre til at den ikke går på den sylinderen. Har du tatt kompresjonstest på sylinderen?
 #398087  av niklasf91
 
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr? :P
Jepp, den er tørr, men det er også den ved sidna, alle er ganske tørre syns nå jeg... Men alle fungerer untatt den ene sylinderen..
 #398088  av niklasf91
 
FireWalk skrev:
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr? :P
hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
Er det en 2. gen du har? Jeg har dyser og fuelrail liggende til 3s-gte 2. gen motor dersom det skulle vise seg at dysa er gåen. Koster sikkert en liten formue for en ny dyse på toyota :p

Men som sagt, du må feilsøke slik at du kan eliminere vekk muligheter. Virker ikke som om du har konstatert verken det ene eller det andre enda. Prøv plugg-kabel trikset og se om den går på sylinderen da.

Om alt annet feiler:
Det KAN være du har fått tenningsbank siden du sa du kjørte hardt rett før det skjedde. Sansynligheten for det er vel heller liten men man vet aldri. Jeg vet jo ingenting om motoren din kjører på orginalt ladetrykk eller ikke. Jeg knuste 2 stempler på min første 3s-gte pga fukt i fordeleren som førte til feiltenning og dermed kraftig tenningsbank.. Er skaden stor nok vil det kunne føre til at den ikke går på den sylinderen. Har du tatt kompresjonstest på sylinderen?
Har tatt komptest ja:) Men skal prøve og sette sylinder nr 4 sin plugghette på synlinder nr 1 sin plugg og se om sylinder nr 1 fungerer da kanskje:)
 #398109  av mr2storbrua
 
niklasf91 skrev:
FireWalk skrev:
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr? :P
hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
Er det en 2. gen du har? Jeg har dyser og fuelrail liggende til 3s-gte 2. gen motor dersom det skulle vise seg at dysa er gåen. Koster sikkert en liten formue for en ny dyse på toyota :p

Men som sagt, du må feilsøke slik at du kan eliminere vekk muligheter. Virker ikke som om du har konstatert verken det ene eller det andre enda. Prøv plugg-kabel trikset og se om den går på sylinderen da.

Om alt annet feiler:
Det KAN være du har fått tenningsbank siden du sa du kjørte hardt rett før det skjedde. Sansynligheten for det er vel heller liten men man vet aldri. Jeg vet jo ingenting om motoren din kjører på orginalt ladetrykk eller ikke. Jeg knuste 2 stempler på min første 3s-gte pga fukt i fordeleren som førte til feiltenning og dermed kraftig tenningsbank.. Er skaden stor nok vil det kunne føre til at den ikke går på den sylinderen. Har du tatt kompresjonstest på sylinderen?
Har tatt komptest ja:) Men skal prøve og sette sylinder nr 4 sin plugghette på synlinder nr 1 sin plugg og se om sylinder nr 1 fungerer da kanskje:)
Siden pluggledningene ikke er lenger enn de må regner jeg med at du fortsatt bruker samme pluggledning på sylinder 1, men forandrer tilkoblingen på fordeleren? Det var vel det du mente FireWalk?
 #398231  av PerX
 
har du hadd oppe kontakten til dyse nr1 og sedd om det er noe vann der? vann kan ødelegge for signalet som gjør at dysa åpner.
 #398242  av niklasf91
 
PerX skrev:har du hadd oppe kontakten til dyse nr1 og sedd om det er noe vann der? vann kan ødelegge for signalet som gjør at dysa åpner.
Start med og lese det som er krevet ;) har fått de samme forslagene mange ganger :) Men takker for forslag!
 #398306  av PerX
 
har lest gjennom hele, men blir mest bare forvirra :oops:
 #398328  av niklasf91
 
PerX skrev:har lest gjennom hele, men blir mest bare forvirra :oops:
hehe, ser den! Mye som står på nytt, så vanskelig og få med seg hva som virkelig har blitt forklart;)
 #398347  av bl4z33r
 
hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt ett nytt fordelerlokk, skjedde noe lignende med min engang etter jeg tok motorvask. fordeler lokk koster ca 400kr hos toyota. det hadde jeg prøvd. og vis du ikke vil bruke penger ta og puss av stiftene i fordeleren og på rotoren.
jeg vil tro feilen ligger der ;)
 #398444  av FireWalk
 
Det tenkte jeg ikke på siden alle mine er like lange. Har ikke hatt mr2 med fordeler på 7 år. Da ville jeg lånt en ledning som passer fra en annen bil og gjort som jeg foreslo over. :)
 #398452  av niklasf91
 
noen som eier en mr2, som har lyst til og komme bort en dag og la meg prøve fordeleren deres, eventuelt noen andre deler vis det ikke funker:) Hadde vært snilt :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8