og pluggen på denne sylinderen er tørr? 

93' Mr2 Medium Stor Turbo
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr?hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr?Jepp, den er tørr, men det er også den ved sidna, alle er ganske tørre syns nå jeg... Men alle fungerer untatt den ene sylinderen..
FireWalk skrev:Har tatt komptest ja:) Men skal prøve og sette sylinder nr 4 sin plugghette på synlinder nr 1 sin plugg og se om sylinder nr 1 fungerer da kanskje:)3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr?hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
Er det en 2. gen du har? Jeg har dyser og fuelrail liggende til 3s-gte 2. gen motor dersom det skulle vise seg at dysa er gåen. Koster sikkert en liten formue for en ny dyse på toyota :p
Men som sagt, du må feilsøke slik at du kan eliminere vekk muligheter. Virker ikke som om du har konstatert verken det ene eller det andre enda. Prøv plugg-kabel trikset og se om den går på sylinderen da.
Om alt annet feiler:
Det KAN være du har fått tenningsbank siden du sa du kjørte hardt rett før det skjedde. Sansynligheten for det er vel heller liten men man vet aldri. Jeg vet jo ingenting om motoren din kjører på orginalt ladetrykk eller ikke. Jeg knuste 2 stempler på min første 3s-gte pga fukt i fordeleren som førte til feiltenning og dermed kraftig tenningsbank.. Er skaden stor nok vil det kunne føre til at den ikke går på den sylinderen. Har du tatt kompresjonstest på sylinderen?
niklasf91 skrev:Siden pluggledningene ikke er lenger enn de må regner jeg med at du fortsatt bruker samme pluggledning på sylinder 1, men forandrer tilkoblingen på fordeleren? Det var vel det du mente FireWalk?FireWalk skrev:Har tatt komptest ja:) Men skal prøve og sette sylinder nr 4 sin plugghette på synlinder nr 1 sin plugg og se om sylinder nr 1 fungerer da kanskje:)3rlend skrev:og pluggen på denne sylinderen er tørr?hvilken sylinder er det som ikke går? Bilen tenner likt på 1 & 4 og 2 & 3.. Så om f.eks sylinder nr 1 ikke tenner så kan du prøve å ta kontakten fra nr 4 å sette nedi den og sjekke om den funker da. Dersom den funker da så vet du at det er noe med tenningsystemet som gjør at det er mangelfull gnist på den sylinderen. Da bytter du fordeler, rotor og tennkabler for å være på den sikre siden. Hvis ikke er det garantert noe med dysen eller ledningsnettet. Da ville jeg først målt og sjekket at dysen får strøm. Får den det så ville jeg byttet dysen på den sylinderen (så sant den ikke bare hang litt).
Er det en 2. gen du har? Jeg har dyser og fuelrail liggende til 3s-gte 2. gen motor dersom det skulle vise seg at dysa er gåen. Koster sikkert en liten formue for en ny dyse på toyota :p
Men som sagt, du må feilsøke slik at du kan eliminere vekk muligheter. Virker ikke som om du har konstatert verken det ene eller det andre enda. Prøv plugg-kabel trikset og se om den går på sylinderen da.
Om alt annet feiler:
Det KAN være du har fått tenningsbank siden du sa du kjørte hardt rett før det skjedde. Sansynligheten for det er vel heller liten men man vet aldri. Jeg vet jo ingenting om motoren din kjører på orginalt ladetrykk eller ikke. Jeg knuste 2 stempler på min første 3s-gte pga fukt i fordeleren som førte til feiltenning og dermed kraftig tenningsbank.. Er skaden stor nok vil det kunne føre til at den ikke går på den sylinderen. Har du tatt kompresjonstest på sylinderen?
PerX skrev:har du hadd oppe kontakten til dyse nr1 og sedd om det er noe vann der? vann kan ødelegge for signalet som gjør at dysa åpner.Start med og lese det som er krevet
PerX skrev:har lest gjennom hele, men blir mest bare forvirrahehe, ser den! Mye som står på nytt, så vanskelig og få med seg hva som virkelig har blitt forklart;)