TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• frustrasjonstrÃ¥den, blÃ¥s ut litt stim....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #399528  av FireWalk

:mrgreen: Ok, Så jeg ser det er relativt fint vær og sol ute. Bestemmer meg for å ta meg en kjøretur. Kjører i 5 min inn til sentrum. Jeg kjører vestover mot skarbøvika. I et kryss ser jeg politiet står og blinker venstre og skal tydeligvis østover. Jeg passerer dem. Kikker i speilet noen sekunder senere og ser at dem plutselig ligger bak bilen som er bak meg igjen... Hmmm... Skulle de ikke til venstre da?..

Slik ligger de i ca 7-8 minutter... Jeg kjører rolig i 50 km/t som er fartsgrensen. Passerer skarbøvika og kjører mot hessa. Bilen bak stopper for noen som skal krysse veien og jeg mister dem av syne. Kjører inn i et byggefelt og over en del fartsdumper. Kjører 5 min til og plutselig ser jeg at dem er oppi ræva mi igjen! De må ha gasset på gjennom byggefeltet og tatt meg igjen... Jaja!.. De skal vel føgle etter meg helt til sentrum igjen nåda slik at de kan stoppe meg der til spott og spe og fri forlystelse for alle som måtte se på! Kjenner det begynner å KOKE!!!!!!!!
Sånn holder det på i 5 min til.. så ser jeg en relativt full parkeringsplass til en KIWI butikk på min høyre side. Så i siste liten blinker jeg inn der og svinger meg inn.. da la de seg ut og kjørte videre...
Gikk inn og kjøpte meg en BURN for å kjøle meg litt ned. :mrgreen:

Hva er det med denne stigmatiseringen av folk som kjører sportsbil? Hvorfor skal de forfølge meg forid jeg kjører sportsbil!? Jeg holdt fartsgrensen hele tiden! Muligens til og med 1-2 km/t UNDER... Hele køen lå iallefall bak meg og ingen forran...

Hadde de stoppet meg så har jeg en tale ferdig og klar i hodet som jeg akter å holde for dem.
Begynner å bli litt lei av denne oppmerksomheten fra politiet. Kjekt når vanlige folk snur seg på gata, men er ikke fult så kjekt når politiet skal drive å følge etter og avhøre meg med en hver anledning. Det skjer jo aldri når jeg kjører opelen!!..!! Så da er det jo logisk at det må være selve bilen. Men selve bilen har da ikke gjort noe galt? Det kan den jo ikke... Så da blir den med andre ord forfulgt pga hva den er og ikke hva føreren har gjort! Og da snakker vi om mobbing! forfølgelse uten berettiget sak og grunn! Stigmatisering, satt i bås, trakasering.. kall det hva du vil!

JEG FINNER MEG IKKE I DET! :twisted:
Sist redigert av FireWalk den 23 sep 2011 20:42, redigert 1 gang totalt.
 #399530  av celicat23

Liker sivilpolitiet her på sentrale østlandet jeg... De kommer helt opp i ræva på deg for å irritere deg, og når du får nok å gir på så hiver de på blålyset og buster deg. Flott gjeng.
 #399535  av Julebrus

FireWalk skrev:Ok, Så jeg ser det er relativt fint vær og sol ute. Bestemmer meg for å ta meg en kjøretur. Kjører i 5 min inn til sentrum. Jeg kjører vestover mot skarbøvika. I et kryss ser jeg politiet står og blinker venstre og skal tydeligvis østover. Jeg passerer dem. Kikker i speilet noen sekunder senere og ser at dem plutselig ligger bak bilen som er bak meg igjen... Hmmm... Skulle de ikke til venstre da?..

Slik ligger de i ca 7-8 minutter... Jeg kjører rolig i 50 km/t som er fartsgrensen. Passerer skarbøvika og kjører mot hessa. Bilen bak stopper for noen som skal krysse veien og jeg mister dem av syne. Kjører inn i et byggefelt og over en del fartsdumper. Kjører 5 min til og plutselig ser jeg at dem er oppi ræva mi igjen! De må ha gasset på gjennom byggefeltet og tatt meg igjen... Jaja!.. De skal vel føgle etter meg helt til sentrum igjen nåda slik at de kan stoppe meg der til spott og spe og fri forlystelse for alle som måtte se på! Kjenner det begynner å KOKE!!!!!!!!
Sånn holder det på i 5 min til.. så ser jeg en relativt full parkeringsplass til en KIWI butikk på min høyre side. Så i siste liten blinker jeg inn der og svinger meg inn.. da la de seg ut og kjørte videre...
Gikk inn og kjøpte meg en BURN for å kjøle meg litt ned.

Hva er det med denne stigmatiseringen av folk som kjører sportsbil? Hvorfor skal de forfølge meg forid jeg kjører sportsbil!? Jeg holdt fartsgrensen hele tiden! Muligens til og med 1-2 km/t UNDER... Hele køen lå iallefall bak meg og ingen forran...

Hadde de stoppet meg så har jeg en tale ferdig og klar i hodet som jeg akter å holde for dem.
Begynner å bli litt lei av denne oppmerksomheten fra politiet. Kjekt når vanlige folk snur seg på gata, men er ikke fult så kjekt når politiet skal drive å følge etter og avhøre meg med en hver anledning. Det skjer jo aldri når jeg kjører opelen!!..!! Så da er det jo logisk at det må være selve bilen. Men selve bilen har da ikke gjort noe galt? Det kan den jo ikke... Så da blir den med andre ord forfulgt pga hva den er og ikke hva føreren har gjort! Og da snakker vi om mobbing! forfølgelse uten berettiget sak og grunn! Stigmatisering, satt i bås, trakasering.. kall det hva du vil!

JEG FINNER MEG IKKE I DET!

Sier bare en ting, VI LEVER I NORGE :evil:

Skulle Politiet i Sverige fulgt etter vær sportsbil hadde dem fått en stor jobb. :lol:
Har nå vært i Sverige i tre uker, og har ikke vært utenfor en fartskontroll. Kjører nå i 30km/t over fartsgrensen så lenge det er 60+. Får bare 4000 i bot, og ingen prikker(Ikke prikker i Sverige). I norge hadde jeg måtte unde meg med 6 prikker og 7-10000 i bot. Må passe meg når jeg kommer tilbake :P

Heia Norge!!!
 #400000  av FireWalk

Er det virkelig mulig? Har den siste tiden vært fryktelig plaget av kåte hannkatter. Har selv en hokatt, og disse hankattene går og skvetter og markerer seg over hele området. Kan ikke åpne vinduet engang uten at det stinker kattepiss! River i nesa...
Som om ikke det er nok vekkes jeg jo x antall ganger hver natt av voldsomme kattehyl. Har levd med det frem til nå. Men nå har de faenmeg gått løs på BILEN min også!!

I dag så jeg tydelig fotspor som gikk opp på panseret.. også har de gått ned igjen ved ene skjermen forran. Og hva gjør katter når de skal hoppe ned fra en liten skråning? Jo de tar ut klørne for å bremse hastigheten mest mulig før de hopper........

og dette vises jo tydelig i kallen også. MANGE små tynne hvite striper etter katteklør.... Utingen med å ha så lav bil :\

[Edit]

Gikk ut nå bevepnet med en bøtte iskaldt vann.. men den stakk av før jeg kom meg nær nok!
Noen som vet om noe som er effektivt å sette ut for å holde katter unna?
Har jo selv katt som sagt, og har holdt på med glassfiber (som stinker noe jævlig) samt rust motor med garasjen full av eksos osv, og katten kommer likevel inn.. ser ikke ut til å bry seg om noe selv om de vist nok skal ha ganske god luktesans.

Lurte på å sette ut noe eddik, men spørs om det funker så bra utendørs. Det er vel neppe kraftig nok heller sånn sett?
Vedlegg
Fotspor....
Fotspor....
DSC_0141.JPG (245.23 kiB) Vist 5387 ganger
Fotspor....
Fotspor....
DSC_0142.JPG (135.53 kiB) Vist 5387 ganger
Ripene etter kørne, klart synlig..
Ripene etter kørne, klart synlig..
DSC_0143.JPG (173.33 kiB) Vist 5387 ganger
 #400005  av FireWalk

ad92 skrev:hahahah litt komisk ditta her eirik :lol: sjøl om det e kjedeli! ska vell lakke bilen i vinter uansett? :) må ha bilen i garasja heile neste år da :))
Er jo det jeg tenker mest på. Jævlig surt å komme med nylakkert bil, også dagen etterpå er det støpt inn fotavtrykk og klør som har ripet seg nedover hele siden... Sliter jo nok med fugler som det er! De sitter på strengene som går mellom telefonstolpene rett over innkjørselen og driter ned på bilene... Går ikke en dag uten at jeg må ut å spyle av x antall fugleskit... Og nå skal jeg plages med katter også!

Jeg er jo egentlig ganske glad i dyr, men det får da være grenser! Begynner å bli ganske lei de hankattene til naboene nå. Skal dette holde på stort lenger kommer jeg til å lokke dem til meg, ta den med i bilen, kjøre dem til molde, sette dem av og kjøre hjem... Regner med de ikke har vett til å ta fergen tilbake igjen! :mrgreen:
 #400006  av inzane2012

ett lite tips, legg ut litt sitronskall rund bilen din ;) katta skyr sitrun/sitrus som pesten!

fikk katten min til å lukte på ei sånn lita flaske med sitronsaft når han var liten, og nå blir han livredd hvergang jeg tar ei sånn ut av kjøleskapet ;)
 #400013  av FireWalk

inzane2012 skrev:ett lite tips, legg ut litt sitronskall rund bilen din ;) katta skyr sitrun/sitrus som pesten!

fikk katten min til å lukte på ei sånn lita flaske med sitronsaft når han var liten, og nå blir han livredd hvergang jeg tar ei sånn ut av kjøleskapet ;)
Takker for tipset! Da skal jeg jaggu ta meg en tur på rema og kjøpe noen titalls kg med sitron og smøre inn hele bilen med! :mrgreen:
 #400022  av inzane2012

du hadde fått en interessant paint-job på bilen om du hadde sausa den inn med sitronsaft :) legg litt sitronskall rundt omkring parkeringplassen, evt kan du ha ei lita spray flaske i nærheten så kan du gi kattanane en dusj når du får sjangsen, etter ett par ganger så har har di skjønt at det ikke er så lurt å oppholde seg i nærheten ;)
 #400037  av jacquelin

FireWalk skrev: Jeg er jo egentlig ganske glad i dyr, men det får da være grenser! Begynner å bli ganske lei de hankattene til naboene nå. Skal dette holde på stort lenger kommer jeg til å lokke dem til meg, ta den med i bilen, kjøre dem til molde, sette dem av og kjøre hjem... Regner med de ikke har vett til å ta fergen tilbake igjen! :mrgreen:
:lol: Gjør det! :D
 #400070  av angrykid

Er det ikke rom for å kjøpe seg en plastgarasje å parkere bilen inni? Jeg mener jeg har lest om dette fuglproblemet ditt for en god del år tilbake også. :-D
 #400085  av FireWalk

angrykid skrev:Er det ikke rom for å kjøpe seg en plastgarasje å parkere bilen inni? Jeg mener jeg har lest om dette fuglproblemet ditt for en god del år tilbake også. :-D
Ikke i praksis. Står 3 biler i den oppkjørselen og den er egentlig ikke beregnet for mer enn 2. Eneste grunn til at det går er vel fordi jeg har funnet ut at om MR2en står midt imellom så går speilene på den akkurat under speilene på de 2 andre.
Så noe telt blir det vel vanskelig å få plass til :(
Får vurdere noe ultralydsendere eller noe.. Da blir det vel action hver gang naboen skal ut å lufte hund, men det får så være :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7