Er ikkje ideelt med overvåkning, men et nødvendig onde.
Eg tenker mest på det som et tilleggsgode, ikkje en begrensning.
Viss eg hadde fått muligheten til å få lappen når eg var 16, mot at eg kjørte med data i bilen som kartla det eg gjorde (ikkje meningen å bli fratatt lappen for at du 3 ganger hadde ligget i 70 i 6

0 sonen) frem til eg var 20, så hadde eg jubla, kunne kjørt til skolen kl 7.30, istedet for å gå 4 km til nærmeste busstopp kl. 6 om morgenen for å rekke skolen kl. 8.
Selv er eg 36, men har ikkje glemt at selv de største stutane har vore kalv, og oppføre meg som en kalv med (u)jevne mellomrom.
En 16 åring bak rattet på et vogntog, med kjøreskolelærer med. masse undervisning i 2 år, for så å bli lærling.
Det kaller eg skikkelig opplæring. Det skulle me hatt mer av.
Når han blir tørr bak ørene, så får me en skikkelig sjåfør
uansett kor "fortjent" det er når noen kjøre seg ihjel, så er det en familie og venner som sitter igjen med sorgen.
Det er de som blir straffa, ikkje han som kjørte idiot. han er bare borte.
Ennå verre er det at han som regel har tatt noen med seg. eller i verste fall overlevd selv, og drept noen andre.
Hver gang me setter oss i bilen, så setter me oss selv og andre i fare.
risikoen bare stiger, dess fortere du kjøre.
Ingen som ønsker å drepe noen andre. I alle tilfellene, så sier folk ; eg såg ikkje. har aldri skjedd før, eg skulle bare osv.
Hvert år er det en som rygger på en unge i sin egen innkjørsel og lignende.... i 10

km/t. ikkje pga de er dårlige sjåfører, men av og til så går ting gale......