TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt før og etter bilder fra helga+ litt mer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#38644  av @lpher

SupraTurbo skrev:Ja vel. Får vel gjørra det da. Lyden forsvinner forresten når jeg går over til lowpass, naturlig nok siden det er en pipe lyd på ganske høy frekvens...
Den...pipinga di....følge den turtallet foresten?

@lpher

#38645  av SupraTurbo

@lpher skrev:
SupraTurbo skrev:Ja vel. Får vel gjørra det da. Lyden forsvinner forresten når jeg går over til lowpass, naturlig nok siden det er en pipe lyd på ganske høy frekvens...
Den...pipinga di....følge den turtallet foresten?

@lpher
Ja, den er borte når bilen ikke går, og den følger turtallet ja,,, ??

#38648  av angrykid

En kompis av meg hadde dette fenomenet, jeg ga han min signalkabel fra spiller til forsterker, og pipinga ble borte.

Den er godt laget, samt sånn shieldet.. du kan jo prøve om det er dette som gjør det, eller bytte plass på signalkabelen, slik at den ikke ligger i nærheten av strøm.. billigste alternativ først :D

#38649  av @lpher

SupraTurbo skrev:
Ja, den er borte når bilen ikke går, og den følger turtallet ja,,, ??
Riktig...dynamostøy...da er jeg 99,99% sikker på at jeg har rett! :D 8)

@lpher

#38762  av SupraTurbo

Ja da har jeg fiksa jordinga, ble ikke helt bra tror jeg, men ble mye bedre.
Pipinga høres kun såvidt, men blir jo helt bort når jeg setter på lowpass, skal bruke lowpass når jeg bruker en monospiller på subb...? Pussa helt ned rundt skruhullet og plasserte en taggskive innerst, så jording, så setefeste. Jorder også cd-spillern her nå. Signalkabeln går jo langs venstresiden sammen med alle ledningene som går bak, skulle kanskje gått aleine langs midten...?

Legger ut noen bilder:
Vedlegg
Ferdig
Ferdig
Supra 002.jpg (21.52 kiB) Vist 2787 ganger
taggskive+kabel
taggskive+kabel
Supra 001.jpg (8.29 kiB) Vist 2787 ganger
pussa ned
pussa ned
Supra 003.jpg (13.26 kiB) Vist 2787 ganger

#38763  av SupraTurbo

F**n kor dårlig kamera eg har!!!!

Her er et bilde med forsterkern inne i vaset også..... :D :D
Vedlegg
Nice!
Nice!
Supra.jpg (34.98 kiB) Vist 2786 ganger

#38774  av @lpher

SupraTurbo skrev:Ja da har jeg fiksa jordinga, ble ikke helt bra tror jeg, men ble mye bedre.
Pipinga høres kun såvidt, men blir jo helt bort når jeg setter på lowpass, skal bruke lowpass når jeg bruker en monospiller på subb...? Pussa helt ned rundt skruhullet og plasserte en taggskive innerst, så jording, så setefeste. Jorder også cd-spillern her nå. Signalkabeln går jo langs venstresiden sammen med alle ledningene som går bak, skulle kanskje gått aleine langs midten...?

Legger ut noen bilder:
Hmmm...på bilde nr. 2 dær....setebraketten er lakkert i sort? Fører ikke særlig mye strøm det...gjør det vel? :) Så om jeg ikke er helt på vidda hva gjelder å tolke bildet...så jord'er du kun i skruen du...and that aint akkkurat bra...im afraid :-)

@lpher

#38777  av SupraTurbo

@lpher skrev: Hmmm...på bilde nr. 2 dær....setebraketten er lakkert i sort? Fører ikke særlig mye strøm det...gjør det vel? :) Så om jeg ikke er helt på vidda hva gjelder å tolke bildet...så jord'er du kun i skruen du...and that aint akkkurat bra...im afraid :-)

@lpher
Jordingskabeln er innerst, mot det jeg pussa vekk. SÅ fester jeg sete UTOM kabeln, går ikke det bra heller... Fant ingen andre steder jeg kunne jorde bak der... :?

#38795  av @lpher

SupraTurbo skrev: Jordingskabeln er innerst, mot det jeg pussa vekk. SÅ fester jeg sete UTOM kabeln, går ikke det bra heller... Fant ingen andre steder jeg kunne jorde bak der... :?
Ka e det svarte som ligg innerst mot stålet på det bildet da? Spørs om du skal vurderer å lage deg ett godt jordingspunkt ja...

Du har ikke tenkt deg til byen i nærmeste framtid da? ;-)

@lpher

#38802  av SupraTurbo

Åja det ja, det e jordingsledninga t spillern, dein e festa nedme og snurra rundt ein gang så dein går t dein sia eg trekt dein framover. Ska på sjøn no eg, å der bi eg t 16. mai,,,, Ska t trondheim da..!?! Hehe! Ska prøv å følg me forumet litt, mens eg e ombord. Har me bærbarn og kabel t mobiln så går det bra det. Kolles bli det dein 16. forrestn, e det no nytt.?

#38839  av @lpher

SupraTurbo skrev:Åja det ja, det e jordingsledninga t spillern, dein e festa nedme og snurra rundt ein gang så dein går t dein sia eg trekt dein framover. Ska på sjøn no eg, å der bi eg t 16. mai,,,, Ska t trondheim da..!?! Hehe! Ska prøv å følg me forumet litt, mens eg e ombord. Har me bærbarn og kabel t mobiln så går det bra det. Kolles bli det dein 16. forrestn, e det no nytt.?
Ahh..vi får ta det når du kommer hjem da? :-)

16. Mai ja? Det blir rålænt! Be there! ...MED Supra!! 8)

@LPHER

#40233  av Dice

*Off topic*

Hey SupraTurbo, vær så snill å skift avatar bildet ditt. Jeg får frysninger :D
Sist redigert av Dice den 16 apr 2004 15:33, redigert 1 gang totalt.

#40274  av @lpher

Dice skrev:*Off topic*

Hey SupraTurbo, vær så snill å skift avantar bildet ditt. Jeg får frysninger :D
LMAO :) Siden du nevner det så vurderer jeg å skifte avatar jeg også....vises ikke så godt...men bilen står parkert midt på en blankis-polert parkeringsplass!! :D

@lpher