Da var resten av annlegget ferdig bygget
Har støydempet hele bilen, inni bagasjerom, dører og gulv.
Dørene fikk et lag med Fatmat (samme som dynamat) inni dørblad, og noen lapper på delen som vender mot dørtrekket. Dørtrekket ble kledd med ensolite på innsiden.
Bagasjerom dekket med fatmat og et lag ensolite på toppen.
Hattehylle dekket med dobbelt lag ensolite på undersiden.
Gulvet dekket med et lag ensolite.
Ca 10 kg med støydemping har gått med. Ensolite veier nesten ikke noen ting. Rullen med 20m2 veide kanskje 2-3kg.
Sitter nå infinity kappa cs 16cm i dørene, samme 13cm i hattehylle og 12" polk audio mm sub i bagasjen.
JL audio Hd900/5 forsterker som styrer alt sammen.
Noen biler av jobben, og konklusjon til slutt.
Uten at høytalere, sub eller forsterker er spilt inn er resultatet godt over forventing

Lyden er krystallklar og har godt med punch. Men mest forbauset er jeg over hvor godt støydempingen fjernet støy.
Var ute en tur med bilen og prøvde isted, og lyden av piggdekkene mot bar asfalt var lite hørebar nå som også gulvet er støyisolert.
Med stereo påslått var det kun lyden fra stereo og motor ved pådrag man hørte. Alt i alt er jeg meget fornøyd med jobben, selv om det var mye arbeid.
Ryggekamera passet fint inn, med en brakett fra modifisert skiltplate med holdere til ekstralys. Det er lite og diskret, så det synes nesten ikke, samtidlig gjør det jobben det skal, og har godt med lys i bildet når det er mørkt ute.
Basskassen passet akkurat. Fjernet en cm i høyden når jeg bygde kassen, pga støyisolasjonen i bilen, og kassen passet så godt under bjelken som er foran hattehylla, at kassen sitter godt fast der uten noen form for feste. Den flytter seg ikke ved aktiv kjøring, siden den er presset på plass.
Ikke tok kassen stor plass heller, så har mye plass i bagasjerommmet fortsatt.
Mest av alt må jeg fremheve at jeg er overrasket over lydkvaliteten i bilen når den er støydempet. Hadde ikke forventet et så godt resulat i en bil som i utgangspunktet bråker så mye.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.