TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registrering corolla ae86!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #402762  av Holger

Er det i det heletatt mulig å registrere en høyrestyrt ae86 om den er i orginal stand med tanke på understell og motor osv?

takk!
 #402783  av Mr_Storbrua

Om den er fra japan, så nei. Men om man finner de i england f.eks så skal det være mulig, bare den ikke først er importert fra japan..
 #402796  av Holger

hvorfor kan ikke biler fra japan registreres da? Min er rett fra japan ja...
 #402797  av Julebrus

Kan bare glemme og regge JDM biler eller høyrestyrte biler i Norge. Så og si alle slike biler i UK er tatt inn fra Japan. Samme sak med biler fra USA...
Hadde du klart og regge en, måtte den uansett holdes orginal for evig tid. :lol:

Har selv prøvd og regge om en Dodge fra Lett Lastebil til Personbil, selv om jeg hadde dem orginale kopiene som Chrysler Group har sendt ut, fikk jeg blankt nei.
Spurte hvorfor ikke, fikk svar at bilen ikke hvar produsert som personbil selv om jeg hadde papirene.
Spurte hvorfor den var regge som personbil i resten av verden, da fikk jeg bare det samme svaret.
MÃ¥tte selgen, og fant senere en som noen hadde klart og regge som personbil :mrgreen:

Er enkelig ikke noen grunn til hvorfor det ikke er lov, dem vil bare helst ikke ha biler :mrgreen:
 #402817  av Mr_Storbrua

Høyrestyrte biler skal vel gå an å regge. Er visst bare noe med chassinr fra jdm biler, som gjør at de ikke går an å regge i norge, uansett hvor god kompis du er med bt. Eller uansett hvor mye du hadde bestukket de. Når de taster inn chassinr, så mangler det noen siffer, så systemet ikke skjønner noe. USDM biler skal vel også gå an å regge. Tror ikke det er nødvendig å regge de på motorhistorisk grunnlag, eller hva det heter..
 #402859  av Julebrus

Er slutt med motorhistorisk grunnlag fordi folk misbrukte det. Dem mener RHD biler ikke einer jeg på veien, men veldig rart når de fleste land har RHD postbiler. Skulle enkelig som dem fleste land hatt en ferdig regga JDM supra for 50 lapper :cry:
 #402871  av inzane2012

når jeg tok opp ett år på VGS i fjor, så var det en utsending fra statens trollvesen i frobindelse med russetiden, så da tok jeg å spurte han ene som var der som jobba med godkjenning av ombygde/oppbygde biler om dette med registering av JDM biler, og svaret jeg fikk da var at disse bilene vist nok har en svakere konstruksjon enn europeiske modeller, og det var grunnen til at forbudet mot registering av JDM biler kom...
 #402902  av Julebrus

Tull og tøys. Statens vrangvesen vet like mye om bil som jeg vet om baksiden av Månen. Det er akkuret den samme bilen, bare den er solgt ny i Japan istedenfor. Dem mener også Moped er tryggere enn Lett sykkel. Det er også Farlig at folk flytter buret i varebiler 5cm, da er det 500 lapper i bot :lol: :lol:
 #402907  av Mr_Storbrua

Skeier vel litt ut her nå. Er vel ikke det at det er farlig å flytte veggen. Er vel heller det med reglene i norge når det kommer til varebil at "eurokassa" skal få plass i varerommet. Du får heller ikke 500.000 i bot, du må bare betale de avgiftene det koster å regge som personbil. Da den ikke lenger klassifisirer som varebil i norge. Etter å ha betalt "bota" så blir da bilen registrert som personbil.

De sier sikkert mye rart, for å slippe å bli sett på som drittsekker. Men regner ikke med at det er selve biltilsynet, hvertfall ikke de som "bare" jobber der, som mener at bilene ikke kan registreres. Er vel forsåvidt "oss selv" som er grunnen til at de ikke lenger går an å registrere da det som oftest er japanske sportsbiler, som blir tatt inn, og igjen trimma ihjel, å blir farlige biler. Pga "wreckless" drivers..

Kanskje om man hadde hatt flere baneanlegg som man kunne "rasa" fra seg på kunne hjulpet, så man muligens hadde klart å holde seg innenfor fartsgrensene når man er ute på landeveiene..
 #402910  av Julebrus

baneanlegg rundt om kring haddde vært supert, men jeg skal uansett kunne regge JDM bil, så lenge bilen er trimmet på trygge måter er det ikke farlig. Kan ikke stoppe alt på grunn av at det finnes en idiot her og der. Kan vel ikke bli så mye verre en Audi folk uansett 8)
 #402938  av Mr_Storbrua

Er helt enig med deg julebrus, men det er nok ikke BT..
 #402939  av Julebrus

Det er Regjeringens skyld spesielt SV. BT er bare utsendt for og følge regelverket. Men når regelverket er slik det er i dag er det mange rare som jobber der :mrgreen:
 #402967  av inzane2012

problemet ligger i at du får så mye forskjellige svar, hadde alle stasjonene klart å si det samme så hadde mange problem vert borte. Men når du får forskjellig svar alt etter hvem du snakker med, og dagsformen på personen, så er det veldig vanskelig å vite hva man skal gå etter...
 #402995  av mr2storbrua

Syns det er merkelig at de som er ansatt hos biltilsynet er så uinteressert og har så lite kunnskaper om bil. Det blir jo som å ansette folk som ikke er glade i unger til å jobbe i barnehage...
 #403008  av Radial

Det er nok forskjell i chassi/styrke på JDM / EUROSPC biler..... Bare se på Eurospec Supra som veier 150kg elns MER enn JDM Supra. Men de er prikk like i utstyr.

Bremsene på JDM spec er feks ganske mye mindere enn Eurospec også.... Vil tro lista går ganske mye lenger hvis vi fikk produksjonspapirene fra Toyota. Husk at på Japanske biler er det faktisk en innebygget SPEEDCUT på 180km/t og.... Merka jeg godt på Langsletta på rudskogen i sommer :) Hang plutselig i selene i 180km/t :P

Dette i kombinasjon med norske Avgifter etz, setter nok den definitive spikeren i kista ift JDM og Registrering.
Satt dog å kalkulerte litt på import av en JDM JZX100 Mark II for en stund sia, for å sjekke hvor mye det hadde kosta OM det var lov, og trur jeg endte opp på nesten 260k totalt for å få den lovlig på veien.... Da kjøper jeg meg heller noe annet sprekt fra Europa ass, haha!!

Men AE86 får du jo i Eurospec-utgave.... så kan du heller bruke JDM som delebil