TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402999  av 3rlend
 
Har snudd kompressorhyset nå.
Det var jo gjort på 3 min, så var strålende fornøyd med at det skulle være SÅ enkelt.
Nå gjenstår bare å få omsveiset utløp til wg. Tenker det blir gjort iløpet av uka.

Så litt negativt:
Dette startmotor problemet.
Enten er tannhjulet på startmotoren fucked, eller så er det startkransen på svinghjulet som er fucked:)
ergo: bilen starter ikke, eller jo, hvis jeg setter den i gir og ruller den slik at motoren får 1/100dels omdreining slik at det blir grep mellom startmotor og svinghjul.
mistenker det mangler noen tenner der :)
 #403150  av 3rlend
 
Har idag demontert halve motorrommet og sjekket startmotor, alle tennene var der, de var bare halve størrelsen en normalt.
Lite givende...
Så jeg har laget en medium lang handleliste fra twosrus.

Rotor, fordelerlokk, plugger, tennkabler, bærekuler rundt baut, endeledd, ny startmotor, ny lamda, eksentriske "styre plugger" til t-tak, åpent luftfilter, nytt askebeger
Fra atsracing har jeg ordnet nye pakninger til turbo kittet. Og noe småtterier.

Sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta.
Ellers iløpet av vinteren blir det fiksings av frontfanger, ny ic, ny fuel rail, dyser, pumpe og piggyback sprut.
Og bilen skal funke uten noe som helst fartssperre/startmotor tull.

Så skal jeg rassere bilen på acr til sommer:)
 #403256  av 3rlend
 
ja blir vel like greit.
men så litt bilder.

turboen først:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

så ble den slik :P

Bilde


så litt mr2 og 323 gtx/r skruing.

Bilde

Bilde

Bilde

så ble motor rommet seende slik ut.
la til apexi's "luft filter kit" i bestillingen. blir fint å få fjernet luftfilter boksen

Bilde

og SLIK ser startmotoren ut :)

Bilde

svinghjulet har berget seg ivertfall.
kjente etter på startkransen og var ikke noe "farlig" slitt.

men nå regner jeg med at jeg må ha ny tenningslås.
Bilde

sukksukksukk
 #403319  av 3rlend
 
Nå er nye innerskjermer på tur.
Den 15. Blir det supra 550cc dyser, walbro 255lph bensinpumpe, Ats racing oppborret fuel rail og greddy e-manager piggyback.
Så skal jeg teste med ny ecu å se om bilen blir noe likere :)
Visjonen er 1,5 bar på Ats turboen :twisted:
Neste blir vel ny ic. Så råder og stempler/lager osv.
Satser på at dette blir å lugge :mrgreen:
 #403322  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:Nå er nye innerskjermer på tur.
Den 15. Blir det supra 550cc dyser, walbro 255lph bensinpumpe, Ats racing oppborret fuel rail og greddy e-manager piggyback.
Så skal jeg teste med ny ecu å se om bilen blir noe likere :)
Visjonen er 1,5 bar på Ats turboen :twisted:
Neste blir vel ny ic. Så råder og stempler/lager osv.
Satser på at dette blir å lugge :mrgreen:

Mulig du har nevnt det før, men hvordan innmat skal du kjøre dette opsettet med ?
 #403337  av Holger
 
heldig med at startkransen berget da! :) mr2 med litt krefter kan jeg se for meg er moro! :D
 #403341  av 3rlend
 
Joda:)
Fremdeles er det en jævlig unødvendig utgift med ny startmotor:p
Tjo... Satser på at det blir litt futt nå:)
det begynte å bli kjedelig med org turbo på 1,2 bar :p
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 64