TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402999  av 3rlend
 
Har snudd kompressorhyset nå.
Det var jo gjort på 3 min, så var strålende fornøyd med at det skulle være SÅ enkelt.
Nå gjenstår bare å få omsveiset utløp til wg. Tenker det blir gjort iløpet av uka.

SÃ¥ litt negativt:
Dette startmotor problemet.
Enten er tannhjulet på startmotoren fucked, eller så er det startkransen på svinghjulet som er fucked:)
ergo: bilen starter ikke, eller jo, hvis jeg setter den i gir og ruller den slik at motoren får 1/100dels omdreining slik at det blir grep mellom startmotor og svinghjul.
mistenker det mangler noen tenner der :)
 #403150  av 3rlend
 
Har idag demontert halve motorrommet og sjekket startmotor, alle tennene var der, de var bare halve størrelsen en normalt.
Lite givende...
SÃ¥ jeg har laget en medium lang handleliste fra twosrus.

Rotor, fordelerlokk, plugger, tennkabler, bærekuler rundt baut, endeledd, ny startmotor, ny lamda, eksentriske "styre plugger" til t-tak, åpent luftfilter, nytt askebeger
Fra atsracing har jeg ordnet nye pakninger til turbo kittet. Og noe småtterier.

Sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta.
Ellers iløpet av vinteren blir det fiksings av frontfanger, ny ic, ny fuel rail, dyser, pumpe og piggyback sprut.
Og bilen skal funke uten noe som helst fartssperre/startmotor tull.

Så skal jeg rassere bilen på acr til sommer:)
 #403256  av 3rlend
 
ja blir vel like greit.
men så litt bilder.

turboen først:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

så ble den slik :P

Bilde


så litt mr2 og 323 gtx/r skruing.

Bilde

Bilde

Bilde

så ble motor rommet seende slik ut.
la til apexi's "luft filter kit" i bestillingen. blir fint å få fjernet luftfilter boksen

Bilde

og SLIK ser startmotoren ut :)

Bilde

svinghjulet har berget seg ivertfall.
kjente etter på startkransen og var ikke noe "farlig" slitt.

men nå regner jeg med at jeg må ha ny tenningslås.
Bilde

sukksukksukk
 #403319  av 3rlend
 
Nå er nye innerskjermer på tur.
Den 15. Blir det supra 550cc dyser, walbro 255lph bensinpumpe, Ats racing oppborret fuel rail og greddy e-manager piggyback.
Så skal jeg teste med ny ecu å se om bilen blir noe likere :)
Visjonen er 1,5 bar på Ats turboen :twisted:
Neste blir vel ny ic. Så råder og stempler/lager osv.
Satser på at dette blir å lugge :mrgreen:
 #403322  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:Nå er nye innerskjermer på tur.
Den 15. Blir det supra 550cc dyser, walbro 255lph bensinpumpe, Ats racing oppborret fuel rail og greddy e-manager piggyback.
Så skal jeg teste med ny ecu å se om bilen blir noe likere :)
Visjonen er 1,5 bar på Ats turboen :twisted:
Neste blir vel ny ic. Så råder og stempler/lager osv.
Satser på at dette blir å lugge :mrgreen:

Mulig du har nevnt det før, men hvordan innmat skal du kjøre dette opsettet med ?
 #403337  av Holger
 
heldig med at startkransen berget da! :) mr2 med litt krefter kan jeg se for meg er moro! :D
 #403341  av 3rlend
 
Joda:)
Fremdeles er det en jævlig unødvendig utgift med ny startmotor:p
Tjo... Satser på at det blir litt futt nå:)
det begynte å bli kjedelig med org turbo på 1,2 bar :p
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 64