TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #403486  av EXS

Noxan8 skrev:ja er ikke det typisk? her sitter jeg å skal bytte olje, å tror du fa*n ikke oljefilteret sitter dønn, skulle jo trodd det var sveist fast, noen tips? har forsøkt både med oljefilter tang, å den populære "dryl et skru jærn igjennom filtret å skru " metoden, men sitter like jævlig...

jeg prøvde og få av et filter med og skru konsekvent feil vei for en god stund siden :oops: er ikke det som er problemet da :lol:
 #403492  av Noxan8

ke25-toyoglide skrev:ikkje like kjekkt når du har kjørt skrujern igjennom det, men varme fungerer noen ganger....
spray på 5-56 og la det virke en stund.
Husk å skru det til for hånd når du skrur det på igjen, ikkje bruk verktøy.... :lol:
Litt motorolje på pakningen er også bra... :D

takker for dette toyoglide, vet om det, regner med at det var den siste løk jøden av en eier som har satt det fast med kraften av en rom ferje, for så å sveise det fast etter å ha limt det med tec 7 og 2 komponent lim med glassfiber forsterking
 #403494  av Noxan8

EXS skrev:
Noxan8 skrev:ja er ikke det typisk? her sitter jeg å skal bytte olje, å tror du fa*n ikke oljefilteret sitter dønn, skulle jo trodd det var sveist fast, noen tips? har forsøkt både med oljefilter tang, å den populære "dryl et skru jærn igjennom filtret å skru " metoden, men sitter like jævlig...

jeg prøvde og få av et filter med og skru konsekvent feil vei for en god stund siden :oops: er ikke det som er problemet da :lol:

er nok ikke det exs :P
 #403529  av celicat23

bose skrev:Men ett headsett jeg absolutt skal gi en test er Audio Technica ATH-M50! Hvis det holder samme kvaliteten som alt annet jeg har prøvd av Audio Technica , så er dem nok helt konge! :)
NÃ¥ ligger det ett sett her koblet til forsterkeren og spilles inn :mrgreen:
 #403530  av Noxan8

celicat23 skrev:
bose skrev:Men ett headsett jeg absolutt skal gi en test er Audio Technica ATH-M50! Hvis det holder samme kvaliteten som alt annet jeg har prøvd av Audio Technica , så er dem nok helt konge! :)
NÃ¥ ligger det ett sett her koblet til forsterkeren og spilles inn :mrgreen:
+1
 #403542  av celicat23

Etter at M50 har stått på konstant noen timer, så er observasjonene så langt (m50'ene kan ikke akkurat kalles spilt inn enda...):
Audio technica m50 har klarere mer definert lyd med litt bedre klang i hele registeret enn beyerdynamic dt770. DT770 har mer bass, men den er også mindre presis og litt mer grøtete enn m50. Mellomtone og opp på dt770 er varmere og spesielt høye toner er mer runde enn på m50. All musikk høres ut som det er spilt inn i ett litt mindre studio når det høres på dt770 i forhold til m50...Lydbilde er større på m50, eller hva det så fint heter :roll: :D

Schiit Asgard hodetelefonforsterkeren er også på plass. Generelt er lyden litt klarere og høye toner kommer bedre frem i forhold til når hodetelefonene er koblet til de vanlige stereo/stue-forsterkerene jeg har. Eneste minuset så langt er litt svak feedback i bakgrunnen :?

XB1000 er fortsatt kongen av trance/dance/dubstep/rap og når jeg vil riste trommehinna litt, eller bare spille høyt lenge. Beskrivelsen "de er som å være på ett utested med bra anlegg" er ganske passende.. For å sette meg tilbake å nyte litt og slappe av så er m50'ene nå første valget.

Så... Taperene så langt er DT770, så de blir nok solgt. Ultrasone pro 2900 kommer i morgen eller fredag. Desverre er ikke moon audio kablene sendt fra usa enda, så den vanvittige forskjellen de sikkert gjør for lyden får jeg teste senere :lol:
 #403655  av ArildM

Bose og Marius:
Finnes det noe målbart bevis for at høyttalere trenger å spilles inn? :?
Om man måler frekvensområdet en høyttaler som er pent spint inn spiller, opp mot en høyttaler som ikke er gjort det samme med, vil man kunne måle forskjell?
Eller er det en ren objektiv sak som er like gammel som diskusjonen på hvorvidt man kan høre forskjell på forskjellige kabler? (Slik som at enkelte kabler har en mer farget lyd enn andre).
 #403658  av celicat23

Høytallere? Gud veit. Med hodetelefoner så har det vært litt opp og ned, og leser det samme på head-fi. Visse modeller høres bedre ut etter å ha blitt spilt noen timer. Sony mdr xb700 og xb1000 var helt greie rett ut av esken, mens beyerdynamic dt700 og audio technica m50'ene hadde begge litt flat lyd og hørtes bare ikke riktige ut rett ut av esken. Lot de stå på noen timer (uten å høre på dem, så det ikke bare skulle være at jeg "ble vant" med lyden) og hørte på de igjen: mye bedre.

Audio technica'ene er jeg så fornøyd med at jeg allerede har bestilt a900 modellen, og sikler veldig på AD1000 og W1000X/W5000 også. Ultrasone pro 2900 takler ikke noe spesielt med volum, ellers greie. Mer bass enn M50, litt større lydbilde, og klarere i toppen. Desverre så mye at "S" lyder blir "SCH" på noen låter. Skal selge de så fort kablene dukker opp, samme med beyerdynamic dt770 pro'ene. Kjenner jeg har blitt litt audio technica fanboy :D
 #403712  av ArildM

Kan godt være, men jeg har aldri sett noen definitive eksempler på at dette er noe som faktisk har noe å si :wink:

Om du kan vise til at et høyttalerpar kan spille finere/tåle mer effekt/ha mykere membran som tåler mer, enn det samme høyttalerparet som ikke har blitt spilt inn så er jeg overbevist :)
 #403717  av celicat23

Forskjeller på ting blir mer og mer klare jo bedre utstyret er. Med gamle sony mdr-f1 plugget i sony md515 anlegget som igjen var bare koblet til lydutgangen på hovedkortet til pc'n så merket jeg ikke mye forskjell på 128kbit og 320 mp3'er. Med det nye oppgraderte utstyret nå så sitter jeg å kjøper minimum 320kbit mp3, helst FLAC. Så med det gamle greiene så hadde jeg sikkert ikke hørt noe forskjell på hodetelefonene jeg har kjøpt nå, og vært en av tvilerene når det gjelder å spille inn ting.
 #403719  av bose

CelicaT23: Hva skal du ha for DT770? ;)

Hva kabler osv anngår så er det eneste som har noe å si på den rent lydmessige fronten er dimmensjoneringa av høyttaler-kablene, at kvadratet er stort nok.

Men litt støymessig forskjeller kan det dog være på billige kontra dyre kabler....
 #403720  av ArildM

Med det nye oppgraderte utstyret nå så sitter jeg å kjøper minimum 320kbit mp3, helst FLAC
Absolutt, er en enorm forskjell på dårlig MP3 opp mot 320kbit, eller aller helst FLAC. FLAC er hærlig å høre på :) Spørsmålet var derimot om det faktisk har noen hørbar eller annen fysisk effekt som tilsier at det å spille inn ting, gjør ting bedre 8)
  • 1
  • 785
  • 786
  • 787
  • 788
  • 789
  • 1174