TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• blinklysrele plassering og ledninger, st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #404437  av kvass_st215

driver og setter i fjernstyring av sentral lås, etter at nøkkelen knakk for 4rde gang(!)
Har fått til selve låse funksjonen, og dette fungerer ypperli, men så skal det og kobles til blinklys, da etter blinklysreleet.
prøvd å høre+kjenne etter hva som er blinklysrele, men finner ikke helt ut av det.
Hadde vært genialt hvis noen hadde visst hvilke ledninger som går ut til blinklysa, så kan jeg bare huke meg på en av de..
Ledningene ut til blinklys går vel paralellt, slik at hvis jeg kobler meg på en av venstreblinklysa, så vil det blinke i alle?
 #404456  av McLarren

Usikker på om du har ST185, men har lagt ved bilde hvor det er merket av blinklysrelè, ser ut til at d skal sitte nedenfor speedometeret ifølge delefilmen. :)

Edit, vet nå at du har ST185, så det sto ST215 i signaturen din, så ble litt usikker :lol:
Vedlegg
Blinklysrelè GT4.png
Blinklysrelè GT4.png (154.21 kiB) Vist 2418 ganger
 #404484  av kvass_st215

takk så langt, men hadde håpet på en mer utfyllende beskrivelse, type mer DEN ledningen etc..
er en liten boks, blå, med 2 releer og en plugg helt nede på sida der, og en litt større, brun boks over denne, med fire releer og flere plugger i.
hadde jeg bare funnet hvilke ledninger som går direkte til blinklysa hadde det vært en smal sak å huke seg på her.
Regner som sagt med at det går et sett med ledninger til alle 3 venstreblinklysa, og et sett med ledninger til alle høyreblinklysa, så hadde jeg funnet disse hadde det holdt med å koble seg til 1 av hver, for å få ønsket funksjon.
Vet det er flere her på forumet som har hatt sine respektive celicaer i molekyler, så "noen" burde vite dette.
 #404486  av celica_st185

Du finner elektrisk diagram på www.celicatech.com mener på at ledningene som gikk inn på releet var grønne. Har link til "online BGB" hjemme, men er ikke hjemme før til uka. Søk på forumet her så finner du det nok