TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken motor i JDM AE86 driftebil ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #402920  av 3rlend

jeg kommenterte jo på side 2.
her har det skjedd noe merkelig :P
Fikk bare med meg at du vurderte sr20det fra 200sx? eller er jeg heeeeeeeeeeelt på villspor? :P

s2k motor er bra ja, men den er som alt annet vtec. skjer ikke noe før 6-7k

Da ville jeg heller hatt 4agze mtp vekt og at du har draget fra bunn.
 #402957  av Iceman22

3rlend skrev:jeg kommenterte jo på side 2.
her har det skjedd noe merkelig :P
Fikk bare med meg at du vurderte sr20det fra 200sx? eller er jeg heeeeeeeeeeelt på villspor? :P

s2k motor er bra ja, men den er som alt annet vtec. skjer ikke noe før 6-7k

Da ville jeg heller hatt 4agze mtp vekt og at du har draget fra bunn.
Har vurdet SR20 i begynnelsen ja, men så var det 4A-GTE som frista mer, og nå har jeg besluttet å ha en S2000 motor.
Tenker det blir grei drag før 6-7k også jeg da og nok med hjulspinn. Som nevnt tidligere i tråden så bruker de fleste japser sugemotorer på AE86 bilene, og de er world champion og klarer seg mer enn nok med det :)
 #403673  av Iceman22

Får frysninger når jeg ser på old school AE86 interiør med digitalt S2000 instrumentpanel 8)
S2000 motor, med invidia 3" eksos, heftig lyd, og dette panelet, så tror jeg aldri jeg kommer til å bytte bilen mot noe annet =D

Bilde
 #403847  av Holger

ser mange har brukt f20 i ae86'er... personlig så har jeg aldri tenkt på det, da jeg liker toyota såppas godt at det skal stå en motor fra toyota i den også, hehe!

Men for all del, f20 er en konge motor, å kommer til å bli tøft i en rockarolla! :D
 #404507  av Iceman22

Siden denne bilen aldri har noe sjans å bli registrert på veien, spessielt når den er bygd om til Honda, så blir det bare prøveskilt fremover når det blir drifting treff.
Men hadde vært kult å hatt den på veien noen ganger. Et alternativ kunne kanskje vært å få kjøpt inn en gammal 80 talls corolla, carina o.l, og flytte over karosseri skiltplata, skiltene og vognkortet på AE86'n.
Eneste som er mistenkelig hvis man blir stoppet er at bilen er høyrestyrt. Men da sier jeg bare at jeg er stor fan av å kjøre på feil side av veien, og at den ble bygd om til høyrestyrt av denne årsaken :P
Kanskje jeg gjør det og bruker 1980 Carinaen til denne planen.
Hvis hele vegvesenet jobber imot meg at jeg ikke skal få lov til å kjøre min drømmebil, så er det vel naturlig og ta hevn ? ;)
Hva er det verste som kan skje ?
 #404509  av Iceman22

Zepticon skrev:At du kræsjer, dreper og lemlester noen, og får regninga fra forsikkringsselskapet...
Jupp, det må isåfall gjennomføres så proft at ingen tekniske kontrollører kan mistenke noe som helst, det blir en tøff oppgave...
 #404536  av Mr_Storbrua

Eller at du blir tatt for dokumentfalsk.. det er ganske strenge straffer på. Men selvfølgelig det værste problemet får du som sagt om du havner i en alvorlig ulykke.. Da er du fucked..
 #404560  av Iceman22

Jepp, er vel liten vits. Tror bilen kommer til å vekke mye oppmerksomhet når motor ombyggingen, hellakeringen osv.. blir ferdig, blir for dumt når ryktene går at den går på forfalsket dokumenter :lol:
Får vel nøye meg med prøveskilter, aldri vært noe problem å leie til en skyline når man føler for å kjøre mange ganger i året, så bør det vel bli like enkelt når man sier "bestemors gode gamle corolla" på statens uvesen :)
 #404580  av ArildM

Hvorfor bruke 2zz i det hele tatt.
Pluss at det finnes vel ikke så mye girkasser å sette på 2zz motorene i RWD konfigurasjon? Ikke vært så mye 2zz i RWD biler.
Var det ikke du som sa at 2zz var en dyr bokstøtte da Tom Erik? :lol:
 #404615  av moekkamann

Med 2ZZGE, kompressor og ic har du vel 190 hk +-
Samme som i corolla t-sport!
Prisen på en annen side, og anskaffelse av deler..
Pluss zzge generasjonen er vel ikke akkurat kjent som en spesielt holdbar motor med tanke på motorslitasje og oljeforbruk, ikke spesielt glad i revving. Noe jeg regner med at det blir mye av dersom du skal drifte med underkant av 200 hester!

Hadde gått for F20c dersom jeg var deg.
240hesters v-tec 8)
Turtallsvillig og lettere å skaffe deler.
 #404630  av EXS

moekkamann skrev:Med 2ZZGE, kompressor og ic har du vel 190 hk +-
Pluss zzge generasjonen er vel ikke akkurat kjent som en spesielt holdbar motor med tanke på motorslitasje og oljeforbruk, ikke spesielt glad i revving. Noe jeg regner med at det blir mye av dersom du skal drifte med underkant av 200 hester!

240hesters v-tec 8)

2zz har 192 hk orginalt uten kompressor, så noe mer får man nok med kompressor og den har samme oppbygning som en vtec motor d.v.s meget turtalls glad, så revving er ikke noe problem med denne motoren.

men den har en høy trimmingsgrad orginalt så mye må byttes visst den skal trimmes i vesentlig grad.
 #404655  av Iceman22

BLITZ IC kit (rated til 240HK) til 2ZZGE koster over 50.000kr å få inn, i tillegg så er jeg ganske sikker at man må overhale den originale motoren og forsterke den, med tanke på all grisekjøringen den hadde blitt utsatt for.
+ problemer med å finne en girkasse som passer.
FC20 motoren har allerede 240hk standard uten hjelp fra noe kompressor, og koster nesten ingenting iforhold.
Prisen og alt styret på å utføre prosjektet med 2ZZGE vil da ikke lønne seg i det helle tatt.
 #405053  av Drafter

moekkamann skrev:Med 2ZZGE har du vel 190 hk +-

240hesters v-tec 8)