TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motorras !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #409227  av mats_24

har kjørt hull i stempelet mitt.. så motoren er rasa.. men så at han "egon" selger en komplett 3sgte gen 3 til mr2 med 245 hk.
vil denne passe i min celica cs? hva må bygges om for å få den til å passe?

hvorfor er det 245 hk i denne? hva er forskjellen?
 #409229  av sindrejl

3.gen motoren er levert på bl.a 6.gen celica gt-four og japansk mr2

Denne motoren har map sensor istedetfor luftmengemåler og en vesentlig bedre turbo:ct20b samt jeg er ganske sikker på at det er større dyser på 3.gen
 #409232  av mats_24

ok.. det var litt info..

men er det noen som vet om en how to do link??

åssen gjør man det med det elektriske?? hva tillater den motoren av trykk?
 #409267  av Daniel HS

Pass i såfall på at du får med ECUen da... Såvidt jeg er blitt fortalt er det ganske anderledes ledningsnett på den, som må tilpasses bilen, uten at jeg vet det sikkert! Sikker noen her som vet mer om det, som har gjort en ombygging.

Hk har vel med. som nevnt her, andre dyser (540?), annen IC, annen styringsenhet, annen turbo og slike ting. Vet ikke hva ladetrykk den kjører på, 0,9?

Letteste om du vil ha bilen opp å gå er vel å få tak i nytt stempel, og bytte det (evt alle).

Jeg raste også stempelet min, men i og med at når jeg først skulle bygge opp igjen motoren, ville jeg gjøre det litt grommere, som ble alt for dyrt å ta med en gang. Så jeg bestilte en 2.gen JDM motor hos Egon, og hev den i bilen. Er det 3.gen JDM eller Eurospec han selger? Jeg måtte iallefall bytte over til Euro ledningsnett på JDM motoren jeg fikk.

Send evt en PM til Amund her på forumet, han har vært borti de fleste av 3S-GTEene...