TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #411691  av 3rlend
 
tror bilen egentlig er humørsyk...
jeg ble sint ista, bilen småhostet da jeg ga gass, så bare POFF wrooooææææætsj! guri malla som det fikk :mrgreen:
satser på den oppfører seg like bra nå :)
 #411714  av 3rlend
 
Laget en liten film me gopro camera så folk kan se hvordan bilen oppfører seg :P
jeg har klippet til på macen, men denne filmen kan ikke lastes opp på youtube eller photobucket.
veldig merkelig. har bare kortet den inn liksom :P

orginalen vil jeg ikke legge ut da kameraet står å filmer fra jeg kjører litt fort til jeg er hjemme - ugunstig på nett :)

noen som har forslag ? :P
 #411716  av Rafinus
 
Håper du får den i orden til ACR den spindelen Kan du reparere ved å borre og jenge opp til større boltee, mener det var godt med gods rundt skruehullene på de der (hvis det er det som har skjedd)
FÃ¥r du tak i spindelen med lager og NAV ferdig montert?

Er dessverre ikke flink med data :P
 #411719  av 3rlend
 
Rafinus skrev:Håper du får den i orden til ACR den spindelen Kan du reparere ved å borre og jenge opp til større boltee, mener det var godt med gods rundt skruehullene på de der (hvis det er det som har skjedd)
FÃ¥r du tak i spindelen med lager og NAV ferdig montert?

Er dessverre ikke flink med data :P

håper virkelig jeg også!

Haha, for å være ærlig, så var jeg på toalettet da dette hendte.
da jeg kom tilbake var han allerede igang med å skulle borre ut skruen, han har borret veldig skjeivt, så det er et ovalt hull der, har prøvd alt jeg kan for å fikse men jeg må nok kjøpe ny.

har en kommumikasjon med et par stykker her på forumet. det er for spindelen med lager inni og nav, tror jeg :P har uansett alt annet liggende på gamle spindelen og verksted om det skulle bli problemer :P
Sist redigert av 3rlend den 18 jul 2014 15:03, redigert 1 gang totalt.
 #411724  av 3rlend
 
er fuuuuuuult klar over at den får alt for mye bensin :P

er det skadelig at motoren får for mye bensin?
ecu dumper jo ned fuel når den f.eks går i safe modus?

har aldri hørt at for mye bensin er skadelig :P

har ikke bredbåndslamda ( ennå )
 #411727  av 3rlend
 
Det vet jo jeg også at bilen skal ligge på rundt 11 ved wot å 14.7 på cruise.
men! hvorfor dumper orginal mr2 turbo noe så helt sinnsykt bensin orginalt også?
det er orginal "parameter" ting på org ecu at over troooooor det var 12 psi så dumper den ekkelt mye bensin :P

ikke for å være cocky eller noe slikt, men jeg ser ikke problemet med for mye bensin. (annet en at den går som en ræv, så det skal bli fikset opp uansett. (parantes inni parantes: er jævlig uøkonomisk) )
venligst forklar å lær meg :P
 #411740  av 3rlend
 
har sittet mange timer inatt å lest :P

så jeg kom fram til at å bruke 550 dysene med org fuel rail, så er de ikke 550 lenger, men mye større en 440.
jeg vet ikke eksakt :P

eller så kunne jeg bruke 440 på borret fuelrail så er de større.

sååå.......
har bedrevet denne morgenen med å bytte fuelrail. tok litt lengre tid en tenkt.
men HERREGUD som bilen går nå :D
går som et SKUDD! åhh så fornøyd jeg er :D + den blir sikkert billigere i forbruk ^^,
 #411743  av Andrepedersen
 
Artig når ting ordner seg :)
Men, du burde uansett fåpå bredbånsdlambda san at du ser at du har et bra blandingsforhold, bilen kan jo gå kanongodt me de opsette som er der nå, men han kan alikavell få forr ugunstig suppe som igjen ikke låver bra !
 #411744  av Ron
 
En dyse er alltid oppgitt en ccm @ bar

For x, en 550ccm dyse som er oppgitt 550ccm @ 3 bar, vil gi 1100ccm @ 6 bar.

Med bar mener jeg selvfølgelig bensin-trykk.

Du må også huske på at 99% av alle stock turbo biler har en bensintrykk regulator som er linær, altså 1 - 1, altså den legger turbotrykk på bensintrykk.

Dvs, har du 3 bar bensintrykk i grunn trykk, å lader 1 bar turbo trykk, så vil dysene få å levere etter 4 bar trykk.

Capish? :)

Så når du kjørte 110ccm større dyser, å sikkert mere en stock turbo trykk, så er dette dømt til å bli kaos.

Det er derfor nye dyser må mappes inn i et oppsett.

Kan også legge til at dess "mindre" bensin en turbo bil får, dess bedre går den! Farlig men sant, safe map er typisk lav 11, mens effekt map er høy 11 / lav 12.

En måte du kan sjekke status på uten Bredbåndslamda er å lese plugger :

Svart = Alt for mye bensin / crappy tenning
Hvit = FÃ¥ ned turbo trykket eller havarer!

Den farge du skal ha er lysebrun / skitten hvit, det er et tegn på en frisk å effektiv motor.
Sist redigert av Ron den 09 mai 2012 14:10, redigert 1 gang totalt.
 #411746  av 3rlend
 
jojo :D
såklart skjønner jeg jo dette :)

Men det var den fyfy saken jeg ikke skjønte :P
motoren tar jo ikke skade av for mye bensin? det går jo bare ut eksosen i form av svart røyk ? :P
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 64