Jeg er ingen elektrikker, men jeg har holdt på rimelig mye med bilelektronikk, så jeg drister meg til å påstå at det jeg sier her stemmer.
Beste måten å måle hva som stjeler strøm på er ett amperemeter. Mål over hver sikring for å finne hvilken kurs det gjelder. Den kursen som stikker av med strømmen vil gi utslag på amperemeteret.
En prøvelampe vil nok kun gi utslag dersom strømtrekket er stort nok for å tenne lampa, så amperemeter er en mye bedre metode.
Om en krets er sluttet vil den ene enden av sikringsholderen ha mindre spenningspotensial enn den andre, dvs at det blir "+" og "-" og derfor kan lampa lyse.
NB:
Du må måle når sikringen for hver aktuell kurs er tatt ut, ellers vil hverken lampe eller amperemeter gi utslag, da går strømmen via sikringen og ikke meteret/lampa
Sommer - '93 Mr2 Mk2 2.0 Turbo
Vinter - '00 Audi A4 1.8T Quattro