TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #412106  av magnesmurf

Jeg får det reint og vannfritt bare med tørkehåndkle i microfiber :wink:
 #412387  av TrustNo1

Jeg er ingen elektrikker, men jeg har holdt på rimelig mye med bilelektronikk, så jeg drister meg til å påstå at det jeg sier her stemmer.

Beste måten å måle hva som stjeler strøm på er ett amperemeter. Mål over hver sikring for å finne hvilken kurs det gjelder. Den kursen som stikker av med strømmen vil gi utslag på amperemeteret.

En prøvelampe vil nok kun gi utslag dersom strømtrekket er stort nok for å tenne lampa, så amperemeter er en mye bedre metode.

Om en krets er sluttet vil den ene enden av sikringsholderen ha mindre spenningspotensial enn den andre, dvs at det blir "+" og "-" og derfor kan lampa lyse.

NB:
Du må måle når sikringen for hver aktuell kurs er tatt ut, ellers vil hverken lampe eller amperemeter gi utslag, da går strømmen via sikringen og ikke meteret/lampa
 #412396  av magnesmurf

Ble til at jeg kjøpte ampere meter for å sjekke. Og hadde minimalt med strømtap.
Så jeg kjøpte nytt batteri og da var alt i orden.

Prøvde det gamle battteriet, og det gikk fra å være tomt til fullladet på to minutter.
Og når det var fulladet klarte det ikke å avgi nok strøm til å starte bilen, så det var nok dønn ferdig og ødelagt :wink:
 #412456  av magnesmurf

Dette var da et tre år gammelt toyota batteri.
Kjøpte på biltema nå. De har i det minste 4 års garanti på batteriene :P
 #412481  av magnesmurf

Da har jeg bestilt høyre caliper bak (igjen)
Satser på at jeg får en som passer denne gangen.
Måtte ut med 1200kr for en denne gang. Funnet på ebay og blir sendt fra england.
 #412637  av ArildM

To vakre biler 8) Skulle nesten ha fått deg på forsiden en gang om du ikke allerede har vært innom :)
 #412653  av magnesmurf

Forsiden har jeg aldri fått gleden av pynte :wink:
Nærmeste jeg kommer det er vel fjorårets peneste bil på ts-ogn treffet i fagernes sommeren som var :D
 #412675  av ArildM

Må vel få det til å skje en gang :) Ellers er jeg jo alltid åpen for forslag hvis det er noen som vil ha litt forsideplass :)
 #412880  av magnesmurf

Da har jeg endelig fått caliperen jeg trenger.
Blir vel montert så snart jeg har muligheten.
Håper alt går som det skal denne gangen :D
 #413063  av magnesmurf

Da var nye bremseklosser og ny caliper på plass :D
Endelig! Har vært mye styr med dette :roll:
 #413075  av ArildM

Godt å ha ting i orden etter prakk :)
 #413994  av magnesmurf

Da har jeg fått meg senkefjærer til bilen :D
Er jo flere som mast på meg lenge om å senke bilen.

Så nå har jeg fått tak i noen orginale Toyota team Europe senkefjærer, som senker hele 25mm :lol:

Akkurat passe til at bilen fortsatt er god å bruke :wink:
 #414006  av lasse

magnesmurf skrev:Da har jeg fått meg senkefjærer til bilen :D
Er jo flere som mast på meg lenge om å senke bilen.

Så nå har jeg fått tak i noen orginale Toyota team Europe senkefjærer, som senker hele 25mm :lol:

Akkurat passe til at bilen fortsatt er god å bruke :wink:
ENDELIG!!! Kjør på med noen fromme dempere i samme slengen, gule koni, bilstein b6 eller lignende :D
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 103