I en suge motor gjør ikke et luftfilter mye forskjell, men i en turbobil er det stor forskjell.
Et kon filter lar deg tross alt suge inn mye mer luft enn i et vanlig luftfilter som gjerne har en trang passasje frem til luftfilteret.
Mr2en min fikk litt bedre gass respons med konisk luft filter, men ikke merkbart mer krefter. Kun responsen som blir forbedret.
Impreza STi som jeg kjører tåler ikke å kjøre med konfilter. Den suger da til seg må luft at turbotrykket fyker til værs, luft/fuel blanding blir for mager og motors styreenehet kutter pga dette.
Så et konfilter har en del for seg når det er snakk om mye HK. Men på vanlige sugemotorer er det mest lyd og litt respons som er å hente.
Et kon filter lar deg tross alt suge inn mye mer luft enn i et vanlig luftfilter som gjerne har en trang passasje frem til luftfilteret.
Mr2en min fikk litt bedre gass respons med konisk luft filter, men ikke merkbart mer krefter. Kun responsen som blir forbedret.
Impreza STi som jeg kjører tåler ikke å kjøre med konfilter. Den suger da til seg må luft at turbotrykket fyker til værs, luft/fuel blanding blir for mager og motors styreenehet kutter pga dette.
Så et konfilter har en del for seg når det er snakk om mye HK. Men på vanlige sugemotorer er det mest lyd og litt respons som er å hente.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.