Eg var ute og prøvekjørte Prius + 7seter
kjekk bil, det er mer enn en kan si om møte med selgeren
Han hadde en ovenfra og ned holdning, som eg håpte toyota hadde kvitta seg med etter de siste årenes dårlige PR.....
Eg prøvde å booke prøvekjøring på nett, men det gikk ikkje, for de hadde ikkje Prius + som valg....
Toyota Haugesund "nyheter" var det en sak fra 2009, en fra 2010 og en fra 2011 (CA)
Her burde de lagt ut MYE mer info, f.eks at de har fått inn Prius 7seter til prøvekjøring......
Når eg sa det til selgeren, på en meget fin måte, så bare avfeide han det....
Bilen virka grei, for de som har litt ldre unger, helst uten barnestol i det hele tatt......
Det er 3 seter i "midten" og 2 seter bak.... det er nok normalt på en såpass liten bil, men det gjør at å feste de ungene som sitter bakerst, er en trang jobb.....
ene sidesetet må dras frem og vippes frem, og det lar seg selvfølgelig ikkje gjøre med barnesete i. at det heller ikkje kan stå barnesete i midtsetet, det gjør det straks verre.....
står det 1 babysete og et bakovervendt 9-18 sete i de vanlige baksetene, så får en ikkje vippa frem sidesetet for å komme baki.
det sidesetet kan heller ikkje tas ut, det er fastskrudd.....
Til midt bruk, kunne eg godt tenkt meg å tatt det ut. trenger ikkje alle syv setene.
det er vanlige dører på bilen, mazda 5 er mye kjekkere med skyvedører. det gir bedre plass inn/ut av bilen, og en slipper bekymre seg for bulking av nabobil osv.....
den forrige Prius eg hadde, kosta 320tusen ca. det var nesten toppmodellen.
eg hadde lyst på toppmodellen her, siden den hadde "precrashsystem" bl.a.
Den kommer på 400tusen.... det er ganske mye opp
den forrige importerte eg fra danmark helt ny, og fikk til 260tusen, og solgte for 150tusen etter5 år....
er lite trolig at eg får 290tusen igjen for denne etter 5 år....
det vil sei et vesentlig dyrere bilhold.
Selgeren såg Ingen problemer med løsningene, eller å fylle opp bilen med unger og bilstoler.....
Den mangla og mange av de kjekke oppbevaringsrommene som den gamle hadde....
bagasjerommet var heilt greit, selv med alle setene i bruk. så sant du ikkje skal på ferie med barnevogn og reiseseng, då sliter du
SÃ¥ altialt ble eg litt skuffa.... trist men sant