Nå har jeg brukt nesten hele dagen i dag på å sitte å jatte med han fyren ang den turboen. Jeg må si jeg er ganske imponert over alt han kan.. når det gjelder bil er jo fyren reneste mc gyver. Jeg fikk se flere prosjekter han har bygget før.. blandt annet en RX-7 med over 400 hk... sykt.. Nå var han meget ivrig etter å modifisere en MR2... han skulle ikke ha noe betalt for arbeidet heller delvis pga at jeg kjenner han, men mest pga at han mente at det ryktet han ville få for dette "prosjektet" alene ville gi han mange kunder.. Han har jobbet hos flere forskjellige bil verksteder, ikke bare i Norge, men i England også.. Så jeg ble iallefall overbevist om at han kan det han driver på med
Ang de delene han ville sette inn så vet jeg iallefall følgende:
1: Garret T3 Turbo
2: 4x550ccm Dyser (Peak and hold)
3: Programerbar datastyrt innsprut (bensin, tenning, banke sensor)
4: 1x brukt 92 modell RX-7 Intercooler
5: "Down pipe,Intake pipe eksos manefold osv (alt dettebygger han selv)
6: Turbo Timer
7. Electric Boost Controller
8. Skifte topp pakning.
9. pop off/blow off ventil.
10. + masse smådill som han ikke skrev ned.. noe med å "slipe og borre" osv for å få mindre luftmotstand og noe styr..
Noen som skjønte noe av det der, og har noen formninger? Det som var litt imponerendes er at han bygger "datastyringen" selv.. lodder sammen chipper, prosessor, icer og dill og dall på kretskort osv.. jeg satt bare og måpte.. hehe.. Turbo timeren bygger han også selv.. det blir et programerbart system, jeg kobler bare til en laptop, og kan justere alt mulig av instillinger.... systemet er også hva han kalte for "selvlærende". Dvs jeg kjører en ukes tid med bilen, også samler pcen opp masse data.. etter en uke analyserer han dataene og "optimatiserer" motoren utifra det... iallefall slik jeg forstod det..

dette systemet kommer til å kjøre på rundt 0,2 - 0,7 bar ladetrykk... burde gi meg på det meste ca 250 hk. Burde jo holde i lange baner...
Noen innspill ?