TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 18" felg pÃ¥ SW20 / Generell diskusjon rundt felg pÃ¥ SW20

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #415600  av Andrepedersen
 
Får du kjøpt di felgene på finn, må du slå til. De var kanontøffe. OG du merker ikke så sadostor forskjell fra 17-18 uansett. Kommer jo an på inpress da, men i utganspunktet ikke.
 #415614  av gbraen
 
Hadde 8x18 toms BBS RX på min, helt forferdelig å kjøre. Syns man ødelegger alt av kjøreegenskaper med å sette på noe slikt. Første jeg gjorde når jeg kjøpte bilen var å ta dem av. Vet ikke innpresset, men tok i innerskjermene ved maks rattutslag. Bak gikk det helt fint.


Bilde
 #415616  av FT86
 
Hadde 245 bak på min, 0 stress det. var bare foran dekka var litt for breie
 #415622  av ArildM
 
Takk for alle innspill. Blir nok 17x7-8 og 17x9 til våren. Har slått meg til ro med de jeg har for denne sesongen :)
 #415633  av john_e
 
ArildM skrev:Takk for alle innspill. Blir nok 17x7-8 og 17x9 til våren. Har slått meg til ro med de jeg har for denne sesongen :)
17x8 og 17x9 er samme dim som på min det, herlig å kjøre med. Godt valg :)
 #415634  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Takk for alle innspill. Blir nok 17x7-8 og 17x9 til våren. Har slått meg til ro med de jeg har for denne sesongen :)
Perfekt kombi av estetisk skjønnhet og kjørekomfor 8)
 #415650  av ArildM
 
Ja. Som sagt tidligere synes jeg 17" som står på humper nok over alle kjærreveiene på vei frem og tilbake til jobb, så det trenger i alle fall ikke å være noe hardere.
Vil absolutt ikke ha en bil med så lav profil at jeg trenger å ta rånestilen i 2kmt over alle humpene og hullene i veien. Da må jeg i så fall plusse på 15min på vei til arbeid, og det er uaktuelt :mrgreen:

Eegentlig har jeg lyst å prøve ultralette 15-16" med 205-215 bredde bake, bare for å ha en bil som slipper enda lettere og mer "progressivt" enn det gjør med 17".

AW11en var i alle fall hysterisk morsom og enklere og ligge bredt med jo smalere dekk og høyere profil man har på 8)
 #415651  av john_e
 
Hvis du først skal gå ned i dim, så må du jo ha 15x8 og 15x9 med høy profil og litt strekk :) Pluss megasuperlav senk :)
 #415654  av ArildM
 
Njaa, det blir i såfall dekk som skal brukes hardt og da er ikke dekkstrekk rett, heller 15" som går uti kantene med så fete dekk som mulig. Liker ideen med Coilovers dog ;) Kan jo senke mye mer om en går ned i dekkstørrelse :) Ser noen turbo løpsbiler bruker Skyline GTR Forged Staggered 16" by 6.5" & 8" Wheels med Yokohama A048R Tyres 195/50/16 front 225/45/16 rear. Så neppe lurt å bruke så veeldig smale dekk bak.

Rota Slipstream er jo eksempel på ekstremt lette felger da, med en vekt på rett over 5kg per felg blir det ganske mye spart vekt. I alle fall om man skal på bane å kjøre. Kanskje ikke vært så dumt med et sett med superlette 15" felger til banebruk og et sett med 17" felger til pynt 8) Blir vel å vurdere frem og tilbake i en god stund, heldigvis lenge til våren :wink:
 #415676  av FT86
 
Se på blocket.se :) mye felger der! sikkert noen som gidder å sende :P
 #415716  av gbraen
 
Hva er det mest optimale av dekkdimensjon med 16" kontra 17"?

16" er kanskje mest aktuelt for min del, har veldig dårlige veier her nord. Men er en dyr dimensjon...
 #415718  av ArildM
 
Er vel ikke såå mye dyrere med 16" da? Har det på AW11en i alle fall, ble litt over 2000,- for 4stk 205/45/16 sist gang jeg handlet.
 #415728  av jona88
 
Jeg har 16" på min med 205 foran OG bak. Er helt greit å kjøre med, men skal ha 17" etterhvert :)
 #415740  av ArildM
 
På GTI eller turbo? Ser for meg at 205 må slippe mye om du har turbomotor 8)