TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416197  av ArildM

Takk, tror det blir bra :)
Latespec AW11 har jo dobbel din :) Så sikkert mulig å få det til i tidlig spec også.
Ja, men jeg har ikke det... Navigation ready, dvs du må betale i dyre dommer for en liten gps dings hvis du faktisk skal ha gps :wink: Skjønner ikke akkurat hvorfor denne dingsen koster så mye, her på butikken selger vi jo vanlige GPSer til langt under 1000 spenn innimellom :roll:
 #416239  av ArildM

Ble påkjørt av gammel gubbe på vei ut av rundkjøring i dag. Bakskjerm ødelagt.
Jævlig koslig start på dagen... Han nekter skyld siden han mener jeg kom for fort, jeg mener det er tydelig hans feil siden han kom med sin front i siden på min bil og ikke holdt sin vikeplikt...
IMGP0702.JPG
IMGP0702.JPG (655.67 kiB) Vist 1685 ganger
Svært hyggelig start på dagen altså.
Har vært redd rundkjøringene i Stjørdal, og jaggu ble ikke jeg offer for en av all den rare kjøringen som foregår.
 #416241  av ArildM

Da har jeg fått undersøkt mer. Sjefen min sin kontakt i forsikring. Har snakket med politiet, og snakket med begge forsikringsselskap, de mener det er tydelig at han har kjørt på meg og derfor også må ta skyld for skaden. Bilene mine er ungene mine og jeg er jævlig glade i dem så det gjør vondt når slike ting skjer. Hjelper ikke at han karen som kjørte på meg nektet skyld og ikke ville snakke med meg på telefon. Nå har jeg heldigvis fått beroligende ord fra flere i saken så det ser ut som fornuften seirer og det blir jeg som blir trodd. Er da vel sånn sett ingen tvil når han kjørte i siden på meg på vei ut av rundkjøringen og traff min bakskjerm.
 #416242  av lasse

Utrolig kjedelig det der...
Han slipper nok ikke unna den der, er jo ganske soleklart at det er hans skyld.
Dere skrev skademelding håper jeg?
 #416243  av ArildM

Ja, dette var en trist start på dagen. Ble så oppgitt når han skulle være kverulant og nekte skyld i saken. Vi skrev to skademeldinger og begge signerte på begge skademeldingene med tydelig klarhet om at vi ikke var enige i skyld. Da jeg snakket med DNB først sa de at de ikke kunne hjelpe meg siden vi ikke var enige, og da trodde jeg at alt håp var ute.

Men jeg snakket i etterkant med IF, forsikringsselskapet til motparten, som var mye mer hjelpsom og sa at dette ville så klart ikke automatisk bli min skyld siden vi ikke var enige (noe jeg trodde da jeg ble avvist av DNB). Har nå fått svar fra DNB, politiet og IF. De sier at jeg skal bare roe meg og at jeg ikke trenger å krangle med han som kjørte på meg. Dette blir løst forsikringsselskapene i mellom, og siden ingen vil ta skyld vil det ble de som avgjør saken. Politiet skulle også hjelpe meg dersom han som kjørte på meg fremdeles ikke ville godta saksgangen, så blir det snakk om eventuell anmeldelse, men jeg håper vi slipper å dra det så langt.

Fikk svar fra DNB nå, de skriver at dette så ut som at det var klart han som kjørte på meg sin skyld, og at de ville sende krav om ansvar til motpartens forsikringsselskap om dekking av skade.
 #416244  av GhostRider88

:cry: Slikt er hver mr2 entusiast sitt værtste mareritt.. Heldigvis så ble det ikke personskader og jeg hååååper at det ordner seg med forsikringsselskapet og at du får dekt alt. Er ikke i tvil på at det er motparten sin feil.. Men en ting er sikkert, Smokey skal bli frisk og rask igjen :)
 #416245  av ArildM

Takker for all støtten! Jeg gruer ofte får å bli påkjørt, og i dag var vist dagen. Tydelig at det er mange som vil hjelpe og komme med beroende ord :) Det er null tvil om at Smokey skal bli bra igjen!
 #416249  av GhostRider88

ArildM skrev:Takker for all støtten! Jeg gruer ofte får å bli påkjørt, og i dag var vist dagen. Tydelig at det er mange som vil hjelpe og komme med beroende ord :) Det er null tvil om at Smokey skal bli bra igjen!
LIKER :)
 #416252  av 3rlend

slutt å syt! du får jo flunke ny bakskjerm å lakk der! :P
Hadde noen gjort det på min bil hadde jeg hoppet av glede!

men det er jo kjipt da :P
 #416255  av DanielJ

Utrolig kjedelig når det skjer slikt! :( Bare synd spoileren din ikke tok skade, slik at du hadde en grunn til å sette på rev 1 eller 2 spoileren..
 #416258  av ArildM

Bilen må jo lakkeres opp i original lakk-kode, så det spørs om den ikke må hellakkeres for å unngå feilnyanser i lakk.

Beklager å gå total emo, men ble bare så drit når han som krasjet i meg nektet skyld og sa han jobbet i forsikringsbransjen og hadde gjort det i mange år. Prøvde liksom å spørre han hvordan han kunne påstå at han ikke var skyldig, men det bare nektet han på.

Med en gang jeg er sikker på at ikke bare mitt men også motparten sitt forsikringsselskap er enige i at motparten kjørte på meg (daah), og derfor har skylden er jeg hoppende gla jeg ja! :)
 #416261  av Zepticon

Hadde det vært meg, så hadde det nok endt med personskade om han kranglet :P
 #416263  av ArildM

Var nære på ja... Første gang folka på jobb har sett meg forbannet.
Jeg holder meg som regel alltid sivilisert i slike tilfeller, men det kan jeg ikke si om han som kjørte på meg. Makan altså. Jaja, krysser fingrene for hellakkering nå da, så kommer det i alle fall noe godt utav dette.
 #416264  av Astro

Ble påkjørt for endel år siden,en som kom ut fra en parkeringsplass rett foran miin bil. Han nektet all skyld,pga han hadde hatt lappen i 30 år uten uhell.....
 #416265  av ArildM

Samme greia her...
Han hadde kjørt bil i 50 år og aldri hatt uhell. Når jeg ringte hans selskap (IF) spurte de om det var ang en skade som skjedde i Februar...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 74