TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416765  av ArildM

Nå begynner ting å bli bra :) Siste dag i et slitsomt større prosjekt på jobb også :) Både adressa, stjørdalsblad, trønderavisa og stjørdalsnytt kommer :)
 #416768  av hmsilset

Gratulerer med eu-godkjent Smoky :) Høres bra ut at det kommer så mange journalister når du skal holde pressekonferanse om bilens tilstand ;)
 #416776  av GhostRider88

ArildM skrev:EU ok :)
Yes! Gratulerer til dere begge. Nå er det bare å se fremover til nye glansdager 8)
ArildM skrev:Nå begynner ting å bli bra :) Siste dag i et slitsomt større prosjekt på jobb også :) Både adressa, stjørdalsblad, trønderavisa og stjørdalsnytt kommer :)
Så tøft. Fulgt med på facebook og for et prosjekt du/dere har holdt på med! Anbefaler flere å ta en titt, da dette er meget interessang lesing for teknologi interriserte :) (som meg)

har selv jobbet/studert et år med ulike teknikker innenfor digital 3D, så kjenner igjen enkelte ting :)
 #416780  av ArildM

hmsilset: Takk takk, selvfølgelig blir det oppstyr rundt smokey hehe 8)

Da har jeg vært ute å kjørt litt Mr2 igjen, åh så hærlig :D

Ja, det begynner å nærme seg mål for 3D spinning på 6meter bred skjerm i 180graders vinkel :) Kan ikke finne noen som har laget noe tilsvarende tidligere, så dette er spennende. Problemet er bare å finne 3D video som faktisk er i 48:9 format (normalt er det jo 16:9 ) :shock: Så det er snakk om at studioet kjøper seg et eget 3D kamera og lager egne filmer med sykling/downhill-kjøring osv :)

Nå er det bare å vente på at forsikringsfolka skal få ut fingern. Evt går det 2mnd også hører de kun på min sak. Uansett er det bare kosmetisk skade, så jeg får heldigvis kjørt masse med Smokey fremover nå etter 10 lange dager med pause :wink: Full tank og frihelg så da blir det tur i mårra :) Kanskje koble spiller i løpet av helga også :)
 #416782  av GhostRider88

ArildM skrev:Da har jeg vært ute å kjørt litt Mr2 igjen, åh så hærlig :D

Ja, det begynner å nærme seg mål for 3D spinning på 6meter bred skjerm i 180graders vinkel :) Kan ikke finne noen som har laget noe tilsvarende tidligere, så dette er spennende. Problemet er bare å finne 3D video som faktisk er i 48:9 format (normalt er det jo 16:9 ) :shock: Så det er snakk om at studioet kjøper seg et eget 3D kamera og lager egne filmer med sykling/downhill-kjøring osv :)

Nå er det bare å vente på at forsikringsfolka skal få ut fingern. Evt går det 2mnd også hører de kun på min sak. Uansett er det bare kosmetisk skade, så jeg får heldigvis kjørt masse med Smokey fremover nå etter 10 lange dager med pause :wink: Full tank og frihelg så da blir det tur i mårra :) Kanskje koble spiller i løpet av helga også :)
Keep us updated 8) Ser frem til å se spilleren i action!
 #416856  av ArildM

[youtube][/youtube]
Film av SW20 som drifter i min egen SW20 8)
 #416857  av ArildM

Før:

Under montering (har strippet og renset ledningsnett, for deretter å spleise og legge krympestrømpe over skjøtene):

Etter(!):

Meget fornøyd med interiøret nå!

Fikk gjengetapp her om dagen slik at girkula kom helt neppå nå :)

Meget fornøyd med interiøret nå

Neste prosjekt blir å lakkere denne helt sort, evt flytte den under førersetet

Fikk også byttet pærene i dashbordet i dag, alle pærene var helt sorte/sprengt. Ikke heelt fornøyd med lysstyrken på pærene, samtidig som spredningen var så som så. Skal ta en revurdering når det blir mørkt. Men da er jeg nesten 100% fornøyd med interiøret, er bare førerstolen og håndtaket til dashbordet som er litt slitt :)
 #416861  av hmsilset

Spilleren ser bra ut :)Likte bedre gamle girkula jeg, men det er smak og behag. Strobe boksen er som sagt eneste jeg har montert i bilen :) SÃ¥ du kan ja ha andre ting der om du flytter den.
 #416863  av MR2i

Knallstilig!

Hva du bruker strobekontrolleren til?
 #416867  av ArildM

Takk, meget fornøyd med ny spiller :)

Er jo en smakssak det da :) Den nye er kanskje 2-3cm lavere og mye mer diskret :) Så nå er alt sort og diskret i interiøret og det kler i alle fall min smak :) Tror jeg blir å beholde rattet som står i nå, det er veldig pent det også, og trekker ikke oppmerksomhet om jeg skulle bli stoppet i kontroll.

Strobekontrolleren er til to strober som er montert foran i blinklysene(?). Tror jeg skal prøve å flytte den, men er redd for hvor store hull som blir etterlatt om jeg flytter den. Hvis ikke lakkererer jeg den som sagt i sort slik at den blender inn i interiøret :)
 #416872  av hmsilset

Den er koblet til de i blinklys ja.Jeg tenkte å ikke røre noe på denne bilen, men det er jo eneste ledige lite synelige plassen i coupeen til å feste ting, så du kan jo ha fast den plassen til å ha noe annet.vel, sånn tenkte jeg :)
 #416876  av GhostRider88

Griselekker spiller og passer interiøret perfekt! Slik spiller vil jeg også ha ;)

Har et tips til hva du kan ha om du evt. flytter strobeboken: Koppholder som disse:

Kan kjøpes hos biltema og har faktisk kjøpt en selv (ikke montert enda, må finne en måte å feste på uten å måtte borre hull)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... der-39203/

Fordelen er jo at du allerede har hull, så du kan jo bruke de :)
 #416883  av ArildM

Takk, morsomt at den bare fortsatte tvert å spille av fra spotify der jeg slapp den i går kveld når jeg startet bilen i morrest (Bluetooth greierne funker vist bra) :) Spilleren er perfekt, egentlig glad for at jeg kjøpte en med noen knapper på, er veldig greit å ha når man skal justere lyden :) Vi får se hva det blir til med strobesaken :)
 #416946  av Iceman22

Kul spiller, vet du om man mister noe kvalitet på lyden når man spiller av trådløst på bluetooth, hvis man har bra anlegg i bilen?
 #416962  av ArildM

Jeg er litt usikker, men tror det spilles av i 320kbps via Bluetooth, jeg har egentlig ikke fått stilt inn anlegget og hørt så mye på det siden jeg bare har spilt litt til og fra jobb i de siste dagene :) Bluetooth greia funker uansett veldig bra :)

Tror kanskje det er feil på forsterkeren i Smokey, lyden veksler periodisk fremdeles litt i hvor høyt det spiller mellom høyre og venstre :?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 74