Nokon som veit kva høgste antal hk som er godkjent i MR2 Mk1 i Norge?
Nokon som har godkjent 4AGE 20v?
Nokon som har godkjent 4AGE 20v?
ArildM skrev:Korrekt.Beklager.. selvfølgelig er grensen Mk1a og MK1b august 1986.
Må bare arrestere deg på et par ting.
1:Mk1b kom sent i 86, og de fleste 87modeller i Norge er latespec med mindre det er overliggere.
2:4AGE20v er en JDM motor, og ble aldri solgt i europa, dermed er det ikke bare effektmessig, men også avgassmessig umulig å få denne godkjent.
Ergo om man har en Mk1b i fra 86,5-88 så kan man få godkjent 4AGZE og 4AGTE med 145hk
Det med 4AGTE er vel du Dag som har funnet ut av, og såvidt jeg vet, eneste i landet som er godkjent ombygget til turbo?
Ole skrev:Kva som må gjerast med ein Mk1a for å få godkjent 145hk?Finnes ikke noe som heter flaks hos Biltilsynet som har ombygningssakene. Er vel bare Oslo og Trondheim som gjør det. Og de kan sakene sine.
Kun bytte til Mk1b bremser?
Vurderer å sette på Celica st165 bremser framme og MR2 SW20 Turbo (93-) bak.
Passer rett på med Mk1b skiver framme og Opel Corsa (05-) skiver bak (framskivene fra Corsa).
Med litt flaks går det vel kanskje an å få godkjent meir enn 145hk?