TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Scoop's 1992 MR2 B&Y - FORSINKET

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #415914  av Scoop

Da har jeg tatt et lite raid i garasjen:

Fått på tåkelysene fra RPMgarage, meget fornøyd med resultatet!

Var veldig klar for å få gjort noe med det brukne speilet.

Prøvetilpasset det elektrisk infellbare speilet jeg fikk tak i

Brukt mange skiver for å space ut de lange umbrako-boltene.

De nye speilene hadde færre gjenger, så måtte kappe, slipe og gjenge opp org. bolter for å kunne bruke de.

Tenkte jeg skulle prøve å rydde opp etter idioten som eide bilen tidligere..

Ikke en ***** ting karen ikke har brukket, for så å lime det sammen igjen. Med ikke-størknende masse ala det dørtplasten er festet med..

Makan til møkkajobb, fått det inn i førervindu-bryteren. Kan si den har vært litt seig..!

Gammelt og nytt speil (førersiden nytt). Speilene jeg fikk tilsendt var i svært god stand!

Gammel plugg mot ny, gleder meg til å få de kobla opp!

Ferdig til slutt! :mrgreen:

Som mange sikkert allerede har forstått, må jeg selvfølgelig ha nye speil igjen.. :roll:. JDM speil fungerte slett ikke som jeg hadde håpet, da de er vinklet annerledes (Right hand drive i Japan). Dette til tross for garantier for at dette skulle fungere fint. Må lene meg langt over midtkonsollen(!) for å se egen bil i pass. speil. Dette fungerer ikke med rygging etc.

Så da er det ut på eBay og bestille passende hus, og swappe motoren til speilene over, med mindre noen andre har et par speil liggende? :D

Har ledningsnettet fra JDM-bilen liggende til dørene mine, så jeg kan få kobla de opp til å fungere. Skal dempe døra kraftig med alu-bitumen mattene jeg har kjøpt, så må nok vente til jobben, familien og venner gir meg fri! :)
 #415918  av ArildM

Looking good :D
 #415920  av 3rlend

Ser veldig bra ut :)

edit: jeg ser du har bestilt eksos fra gotsmoked .. :P

hvilken eksos ble det? :D og tørr jeg spørre om prisen? :P
 #415941  av Scoop

Hehe, det er snakk om Megan Racing m/duel catb. Prisen jeg fikk var vel 2900,- omkring. Noen tips/bedre anlegg? Har ikke bundet meg :wink:
 #415973  av 3rlend

det var faktisk ikke så ille!
tror du finner "standard" med dobbel utblås til rundt 1000 lappen + frakt på ebay :P
 #415974  av DanielJ

Tenkte selv en stund at jeg skulle kjøpe Megan sin eksos. Men etter at jeg så en MR2 i Bodø med denne eksosen, er jeg glad jeg kjøpte Japspeed sin!
 #415979  av Scoop

Jeg kikket i utgangspunktet på Japspeed sin, hva er grunnen til at du gikk for det? Klart jeg kan tenke meg at megan kan se litt hårete ut? :evil:
 #415980  av 3rlend

hvis du googler japspeed så i mine øyer ser den mer clean ut :)
 #415994  av Scoop

Bak så er det faktisk innfeldt pga garasjeport. Svært heldig med garasjen, varmekabler, pc m/anlegg(!), ventilasjonsanlegg, sveis og hauger av verktøy sørger for godstemning selv med 20 blå ute :D

Får kikke litt på alternative eksosanlegg, uansett er alt en forbedring, men jeg er pirkete... Skal uansett ut i garasjen og se om jeg ikke klarer å sette inn det nye ledningsnettet samtidig som jeg demper dørene skikkelig med alu-bitumenen min! Rekker kanskje en update utover kvelden! :)
 #416035  av DanielJ

Tror de støyer/bråker like mye, så det var ikke det som avgjorde mitt valg. MR2 kler bedre Japspeed eksosen den er mer clean og i seg selv et smykke på bilen! Megan kommer ALT for skrått ut på hver side..
 #416690  av Scoop

Blitt litt stille en stund nå, fikk gleden av å få litt gammel gjeld frem i lyset igjen, dermed lar storkjøpene vente på seg! :roll:

Men planen er fortsatt å handle TwosRus pakke til midten av september! :mrgreen:
Går mest i støydemping for tiden, samt å nye bilen på det man kan kalle sommerdager 8)
 #417526  av Scoop

Heisann, vært stille en stund pga jobbytte og en del andre ting som tar tid!

Uansett, jeg ønsker forumets meninger ang. setetrekk! Har fått en prøve fra LSC-Interiors, men klarer ikke å ta avgjørelsen helt på egenhånd.. Samme mønster i alcantara skal i tilfelle i dører også! Meget mulig jeg setter midship emblem i midtkonsoll/hodestøtter.

Si meg din mening! :D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Hva tenker dere? Vær så ærlige som mulig, vil ha dette så pent som mulig, og gaffateipen holder ikke stort lenger.. :)
 #417530  av 3rlend

jeg synes ikke de rutene var pene :P
hadde det vært heltrukket hadde det vært fint :)
 #417531  av DanielJ

Hvis hele midtdelen av setet hadde hatt det rutemønsteret i skinn og sidestøttene i sete var i alcantara, ville det blitt råkult! Få laget deg girskinn i samme mønster! :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9