Bildeupdate:
Da legger jeg omsider ut en liten fremgangs-bildeupdate på prosjektet mitt. Går forsåvidt litt på tomgang da de store midlene har uteblitt. Dette var ikke planlagt, men med ny jobb øyner jeg endelig muligheten til å bygge litt skikkelig bil!
Diverse ting jeg har gjort med bilen:
Det hele startet med at jeg måtte rydde opp etter alarmgutta som satte inn alarmen i våres. Det var ingen kosejobb..
Her går ledningen til bryteren i bakluka igjennom motorrommet helt ubeskyttet. Kun stripset fast. Det tåler jeg veldig dårlig..!
Videre ned før den i det minste går igjennom orginal gjennomføring inn i kupeen.
Den ledningen dro jeg ut igjen, før jeg trakk den igjennom et 16mm flexrør/k-rør igjennom motorrommet og inn i bagasjeluke. Røret er også stort nok til ledningen til fremtidig ryggekamera/lys e.l.
Nedover mot kupeen
Godt beskyttet
Og ender opp i kupeen.
Deretter hadde jeg en pakke liggende jeg fikk i posten for en stund tilbake:
Likte godt hva selger fra canada hadde merket pakken med, og dette er da heller ikke engang halvparten av hva jeg betalte?
Kan man gjette hva det er?
Og svaret er såklart: Gassdempere til Frunken!
Prosessen startet dessværre med at jeg måtte rydde litt opp i tidligere hendelser, blant annet en røket bolt..
Som ble borret opp
Og gjenget opp på nytt. Ikke veldig fornøyd med resultatet, men det gjør jobben.
Hvordan frunken så ut før, beklager støv og møkk + rusten radiator..
Kuleledd ble montert
Og vips, så var lifterne på!
Ble godt fornøyd med lifterne, panseret står mye mer stødig og rett, samt det føles langt bedre!
DERETTER:
Jeg har fortsatt en del av demperullen min igjen, og den skal brukes litt her for å gi best mulig basslyd når de kommer,
Så da var det bare å dra ting fra hverandre!
Så renset jeg alle overflater godt med rødsprit og klut
Deretter var det bare å måle nøye, kline på og rulle'n ut! Bli kvitt alle luftbobler etc.
Ble litt mørkere bilder på andre siden
Man ser tegningen...
SMEKK, så var de oppe! (Lover, gikk ikke fort...)

Legg også merke til at strømmen til subene er lagt opp.
Forskjellen på lyd i kupeen er ikke stor, men merkbar. Blir stor forskjell når subene kommer inn. Men høyfrekvente lyder o.l fra motor er borte. Litt mer avslappende!
Et lite stemningsbilde fra garasjen, dette var under grovpolering, polering og voksing av bilen.
Gylne tider
I tillegg fikk jeg ENDELIG tak i ny plastikk rundt varmer/cd-spiller (som ikke eksisterer ennå..)
Den eneste småsure opplevelsen var da jeg så at dette var til en bil med AC, men det spiller liten rolle for meg. Jeg skaffer bare viftetunell fra en bil med AC (Mr Mr2)
Det orginale setet mitt ble slengt ut av bilen for siste gang!
.. og erstattet av dette, litt skittent, men i langt bedre stand. Dette blir mye bedre å trekke om!
Fikk noen nye LED's i posten
Tenkte de ville gjøre en god forskjell i instrumentpanelet mitt, samt parklysene!
Orginal som referanse:
De nye, disse skulle IKKE være blå, men hvite. Dessverre sendte duden feil lys, noe som resulterte i at instrumentpanelet mitt så ut som et horehus i en mnd
Bilder følger i senere post av resultat med midtkonsoll og instrumentlys!
Til slutt har jeg kommet frem til hva som skaper den for@#**@@##£ lyden i eksosanlegget...
Et filledeksel under manifolden. Er det noen som vet hvordan det egentlig skal sitte?
Smartingen som tidligere har skrudd, har rett og slett glemt å feste boldene OVER dekselet, eller er det ødelagt?
Det ble en litt rotete oversikt over hva som har skjedd i prosjektet så langt. Ingen store jobber, men med økonomien som snart løser seg litt opp.. Da blir det anlegg, skinn, kjøling, bremser, lys, understell og lakk!!
- Scoop
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and beat you with experience.
- 1992 Toyota MR2 GTI (Prosjektbil)
- 1996 Toyota Starlet SLI (Damemagneten)