TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Scoop's 1992 MR2 B&Y - FORSINKET

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417538  av ArildM

Enig. Ble for mye brytning når det var delt opp sånn, men en hel midtdel med de sømmene og sort i ytterkantene var en god ide 8)
 #417553  av Scoop

Er heelt 100% enig med dere, men han (LSC) sa at jeg MÃ…TTE bryte opp med vanlige paneler. Da forsvant egentlig mye av vitsen. Tror kanskje jeg burde revurdere hele designet, da jeg frykter det vil se rart ut uansett hvordan det deles..

Var bare veldig interessert i noe nytt og relativt tidløst! :D

Takk for svar, ble mye greiere å ta avgjørelsen da!
 #417579  av ArildM

Njaa, hold det enkelt er mitt tips :) Setene skal ikke stikke ut, de skal blende inn, etter min smak :)
 #417601  av Scoop

Da har jeg ENDELIG klart å slå kloa i et nytt deksel rundt radio/ac/vifter og nøkkel.. :D Mitt nåværende deksel er ikke overraskende knekt, limt, sparklet, sprukket og lakkert elendig..! Var ikke lett å få tak i dette dekselet til min bil, MR MR2 hadde aldri sett en venstreratta bil før..! :lol: Dette blir sendt fra USA.

Et spørsmål jeg gjerne ville hatt litt hjelp til er ang. eksosanlegget mitt. Fikk gode råd om å gå bort ifra Megan-racing anlegget jeg egentlig skulle ha. Går da i stedet for Japspeed anlegg. (mest sannsynlig)

Spørsmålet er som følger: bør jeg gå for et "ulovlig" eksosanlegg som passer min non-turbo motor, ELLER burde jeg gå for anlegget til turbo-motoren med katalysator? Byr dette på monteringsvansker/andre problemer?

Begge anleggene ligger på ebay.co.uk men nå har hjemmeserveren nok en gang streika her, og mener at hverken google eller ebay finnes.... :roll:

Uansett, takk for innspill! :)
 #417604  av ArildM

Turbo anlegget må vel bygges om for å få det til å passe.
Ellers så kan det være lurt å ta vare på originalt anlegg i tilfelle de som kontrollerer bilen din er tverre folk... Been there done that for å si det slik :wink:
 #418529  av Scoop

Jeg er fullstendig enig, midt i et jobbytte, men nå er det over, og ingen unnskyldning lenger..

Legger ut litt fremgang i kveld! :)
 #418555  av DanielJ

Å ingen bilder å se....
 #418593  av Scoop

EDIT: I kveld, sovnet på sofaen i går gitt. Beklager!! :o
 #418605  av Scoop

Bildeupdate:

Da legger jeg omsider ut en liten fremgangs-bildeupdate på prosjektet mitt. Går forsåvidt litt på tomgang da de store midlene har uteblitt. Dette var ikke planlagt, men med ny jobb øyner jeg endelig muligheten til å bygge litt skikkelig bil! :D

Diverse ting jeg har gjort med bilen:

Det hele startet med at jeg måtte rydde opp etter alarmgutta som satte inn alarmen i våres. Det var ingen kosejobb..

Her går ledningen til bryteren i bakluka igjennom motorrommet helt ubeskyttet. Kun stripset fast. Det tåler jeg veldig dårlig..!

Videre ned før den i det minste går igjennom orginal gjennomføring inn i kupeen.

Den ledningen dro jeg ut igjen, før jeg trakk den igjennom et 16mm flexrør/k-rør igjennom motorrommet og inn i bagasjeluke. Røret er også stort nok til ledningen til fremtidig ryggekamera/lys e.l.

Nedover mot kupeen

Godt beskyttet

Og ender opp i kupeen.

Deretter hadde jeg en pakke liggende jeg fikk i posten for en stund tilbake:

Likte godt hva selger fra canada hadde merket pakken med, og dette er da heller ikke engang halvparten av hva jeg betalte? :lol:

Kan man gjette hva det er?

Og svaret er såklart: Gassdempere til Frunken! :D

Prosessen startet dessværre med at jeg måtte rydde litt opp i tidligere hendelser, blant annet en røket bolt..

Som ble borret opp

Og gjenget opp på nytt. Ikke veldig fornøyd med resultatet, men det gjør jobben.

Hvordan frunken så ut før, beklager støv og møkk + rusten radiator.. :roll:

Kuleledd ble montert

Og vips, så var lifterne på!

Ble godt fornøyd med lifterne, panseret står mye mer stødig og rett, samt det føles langt bedre!

DERETTER:

Jeg har fortsatt en del av demperullen min igjen, og den skal brukes litt her for å gi best mulig basslyd når de kommer,

Så da var det bare å dra ting fra hverandre!

Så renset jeg alle overflater godt med rødsprit og klut

Deretter var det bare å måle nøye, kline på og rulle'n ut! Bli kvitt alle luftbobler etc.

Ble litt mørkere bilder på andre siden

Man ser tegningen...

SMEKK, så var de oppe! (Lover, gikk ikke fort...) :lol: Legg også merke til at strømmen til subene er lagt opp.

Forskjellen på lyd i kupeen er ikke stor, men merkbar. Blir stor forskjell når subene kommer inn. Men høyfrekvente lyder o.l fra motor er borte. Litt mer avslappende! :)

Et lite stemningsbilde fra garasjen, dette var under grovpolering, polering og voksing av bilen.

Gylne tider

I tillegg fikk jeg ENDELIG tak i ny plastikk rundt varmer/cd-spiller (som ikke eksisterer ennå..)

Den eneste småsure opplevelsen var da jeg så at dette var til en bil med AC, men det spiller liten rolle for meg. Jeg skaffer bare viftetunell fra en bil med AC (Mr Mr2)

Det orginale setet mitt ble slengt ut av bilen for siste gang! :)

.. og erstattet av dette, litt skittent, men i langt bedre stand. Dette blir mye bedre å trekke om!

Fikk noen nye LED's i posten

Tenkte de ville gjøre en god forskjell i instrumentpanelet mitt, samt parklysene!

Orginal som referanse:

De nye, disse skulle IKKE være blå, men hvite. Dessverre sendte duden feil lys, noe som resulterte i at instrumentpanelet mitt så ut som et horehus i en mnd :roll: :lol:

Bilder følger i senere post av resultat med midtkonsoll og instrumentlys!

Til slutt har jeg kommet frem til hva som skaper den for@#**@@##£ lyden i eksosanlegget... :evil:

Et filledeksel under manifolden. Er det noen som vet hvordan det egentlig skal sitte?

Smartingen som tidligere har skrudd, har rett og slett glemt å feste boldene OVER dekselet, eller er det ødelagt?

Det ble en litt rotete oversikt over hva som har skjedd i prosjektet så langt. Ingen store jobber, men med økonomien som snart løser seg litt opp.. Da blir det anlegg, skinn, kjøling, bremser, lys, understell og lakk!! :mrgreen: :mrgreen:

- Scoop
Sist redigert av Scoop den 16 sep 2012 11:20, redigert 1 gang totalt.
 #418606  av Scoop

Må nesten tilføye et bilde av poleringsjobben...

Bilde

Dette er en 3-stegs behandling, men ivrig som jeg var glemte jeg å maskere 2' steg, så 2' og 3' steg resulterer i samme felt. :twisted:

Felt 1: Ubehandlet | Felt 2: Scholl S3 grovpolering | Felt 3: Scholl S17 polering og S40 finish.
Produktene er levert av parts&retards i Ås, gode priser på knallprodukter! :D

På trass av at tilstanden til lakken min er EL EN DIG, må jeg si jeg ble meget fornøyd! :D

Laster forhåpentligvis opp noen flere bilder i morgen! :)

Håper jeg ikke blir stille så lenge igjen, beklager! :wink:

- Scoop
 #418626  av inzane2012

Ser jo lovendes ut dette her :) Bare å fortsette den gode jobben, så skal du nok se at den blir verdt langt mer enn di 30k du gav for den :)

Men, ett lite tips, når du legger inn bilder photobucket eller andre img.hosting sider, så bruk thumbnail knappen og ikke Img knappen. Dette fordi vist bildene er for store, så vil di di forsvinne ut på siden av forumet. Når du bruker thumbnail så passer di inn og du kan klikke på di for å få full størrelse :)
 #418629  av Audun F

Godt å se at det er andre som også er nøye på ting ;)

Ellers så tror jeg det dekselet har rusta bort festet sitt, men kan ikke si noe sikkert siden jeg ikke har samme sjøl...

Stå på, dette blir bra! :D
 #418720  av Scoop

Takk for tipset inzane2012, redigerer det senere i kveld!

Tåler ikke halvveis-jobber Audun, godt det er fler av oss! De alarmgutta får ikke pelle på bilen min noe mer ivertfall! :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9