Hadde bilen på eu-kontroll og fikk for høye co verdier: 11,02 og lamda 0,769. Det var vist ikke småtteri heller forsto jeg. 2 uker i forveien skrudde jeg av min 3" dow-pipe og satte på katalysatoren. Byttet fordelerlokk og rotor-arm, og satte i de orginale tennpluggene ( disse er riktig nok gammle ). Hadde bilen på eu-kontroll på samme stedet for 2 år siden. Etter forrige kontroll så skrudde jeg av katalysatoren etter 5 måneder. Så den har ligget u-brukt siden.
Fikk beskjed på Toyota at det kunne være dårlige plugger (men disse bruker jeg skjelden), dårlig katalysator ( denne bruker jeg også veldig skjelden ), eller så har verkstedet rett og slett ikke kjørt bilen skikkelig varm før dem leste av. Det er dette jeg har mistanke om.
På bilen har jeg fjernet egr og blendet t-vsv ventilen. Og kjører med mongoose 2,5" eksos. Og apexi åpent luftfilter som er noen år gammelt. Men dette var gjort før eu-kontrollen for to år siden også.
Har ett sett med ubrukte ngk plugger liggende. Disse er en grad kaldere enn de orginale. Men om jeg monterer disse så vil vel målingen bli enda verre, eller tar jeg feil?
Hvordan kan jeg få ned co verdien?
Fikk beskjed på Toyota at det kunne være dårlige plugger (men disse bruker jeg skjelden), dårlig katalysator ( denne bruker jeg også veldig skjelden ), eller så har verkstedet rett og slett ikke kjørt bilen skikkelig varm før dem leste av. Det er dette jeg har mistanke om.
På bilen har jeg fjernet egr og blendet t-vsv ventilen. Og kjører med mongoose 2,5" eksos. Og apexi åpent luftfilter som er noen år gammelt. Men dette var gjort før eu-kontrollen for to år siden også.
Har ett sett med ubrukte ngk plugger liggende. Disse er en grad kaldere enn de orginale. Men om jeg monterer disse så vil vel målingen bli enda verre, eller tar jeg feil?
Hvordan kan jeg få ned co verdien?