TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414742  av ArildM
 
Blir vel at du kommer å kjøper Bandit når den er ferdig :mrgreen:
Boksen er til "politilysene" :lol: Står montert inne i parklysene :wink:
Har litt lyst å flytte den et annet sted, evt lakkere den sort slik at den ikke blir så synlig :)
 #414974  av ArildM
 
Snakket med Cylmo i dag.
Motoren er straks ferdig, de manglet bare stempelringer (skulle jo tro det fulgte med stemplene hehe).

Men... Man må jo etterstramme ARP toppboltene på denne motoren etter at den er kjørt varm. Det blir jo noe jævla drit siden man må av med kammene for å få det til... Blaaaah... :evil:
 #414987  av Holger
 
sikker på at du må etterstramme? Flere jeg kjenner som ikke har gjort det på 2jz med arp hvertfall, men kan hende det er andre regler for 4age...
 #415024  av ArildM
 
Cylmo mente jeg måtte etterstramme etter å ha kjørt motor første gang. Da ble det plutselig litt mer ork for min del :lol: Skal ta å sende på en PM til David å høre, er det noen som vet om det trengs så må det være han :)
Hadde vært jæævlig greit å slippe å etterstramme i alle fall, blir nederlag å måtte hyre verkstedplass og så begynne å demontere såpass masse bare for å etterstramme ARP boltene til toppen :?

On the bright side: Kanskje jeg får kjørt litt 4AGE20v med ITB i August :mrgreen:

Utsetter dobbel Din til Smokey, sånn just in case 8)
 #415053  av ArildM
 
Da tror jeg nok det blir til at man hører på 4AGE eksperten (David), som sier at det strengt tatt ikke er nødvendig å etterstramme på en org motor. Da ser jeg plutselig 10x lysere på motorbytte i AW11en også :)
 #415062  av Holger
 
brabra :) blir gromt når denne skal luftes :D
 #417388  av ArildM
 
Snakket med Cylmo i dag, motoren var nesten ferdig (igjen) :lol:
 #417415  av McLarren
 
Manglet visst simmeringer på kammene har jeg hørt... Og bestilt... :roll:
 #417433  av ArildM
 
Aha. Vært innom dere å bestilt eller? :wink:
 #417435  av McLarren
 
Snakka først med sidemann på telefon, men den motoren ligger ikke inn i delefilmen vår, så jeg måtte ringe de opp igjen etter en kjapp tur innom toyodiy. :)
 #417436  av ArildM
 
Kult med inside info ;)
Ordnet du godpris eller? :D
Regner med de var å handlet pakningssett hos dere også? :)
 #417437  av McLarren
 
De har fastpris eller hva jeg skal kalle det, får ikke gjort noe med den. Vet ikke hva mer de har handlet. :)
 #417439  av ArildM
 
Hehe, null stress :)
Hadde vært morsomt å fått kjørt noen meter for egen maskin med denne før vinteren kommer :?
 #417875  av ArildM
 
Etter å ha brukt et halvt år på å overhale motoren, hvorpå jeg har skaffet mesteparten av delene som trengs for jobben (kammer, stempel, vannpumpe,regreim, toppakning, arp toppbolter, strammer osv osv). Sier Cylmo de skal ha 25'285,- for å ha overhalt motoren min. Da er den i fabrikkstandard, med unntak av kvassere kammer og ACL rådelader.

Når jeg får den tilbake er det bunndel og topp som er satt sammen. Jeg må fremdeles sette på innsug, eksos, dynamo, regreim osv.

Vet de har kjøpt pakningssett, rådelager, lager til kammene, stempelringer og ventiltettinger. Ellers er det vel bare mekanisk arbeid som er utført. Honing av bunndel siden det ene stemplet var litt ovalt, sikkert planslipt no greier, og satt sammen med toppakning og arp boltene jeg supplerte med.

Er det bare jeg som synes dette høres latterlig dyrt ut? :roll:
 #417883  av DanielJ
 
Sinnsykt, det er jo et ran :shock:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 76