ArildM skrev:Etter å ha brukt et halvt år på å overhale motoren, hvorpå jeg har skaffet mesteparten av delene som trengs for jobben (kammer, stempel, vannpumpe,regreim, toppakning, arp toppbolter, strammer osv osv). Sier Cylmo de skal ha 25'285,- for å ha overhalt motoren min. Da er den i fabrikkstandard, med unntak av kvassere kammer og ACL rådelader.Spørs hvor mange timer det tar det... koster jo 1100kr timen å lakkere noe nå for tiden...
Når jeg får den tilbake er det bunndel og topp som er satt sammen. Jeg må fremdeles sette på innsug, eksos, dynamo, regreim osv.
Vet de har kjøpt pakningssett, rådelager, lager til kammene, stempelringer og ventiltettinger. Ellers er det vel bare mekanisk arbeid som er utført. Honing av bunndel siden det ene stemplet var litt ovalt, sikkert planslipt no greier, og satt sammen med toppakning og arp boltene jeg supplerte med.
Er det bare jeg som synes dette høres latterlig dyrt ut?
Har drevet å kikket på sidene demmes før, og vurderer å få dem til å gjøre det jeg ikke kan gjøre selv på 626en (planslipe, borre opp og balansere) og det kommer på opp i 15 laken bare det. Så har de jo _SINNSYKE_ delepriser. Så, da kjøper jeg heller verktøyene selv for å måle ting med, og lærer meg å bruke det i steden for å betale hver gang jeg må ha noe gjort. Men siden du har fått deler fra dem, så blir det dyrt x)

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec