TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #415715  av DanielJ

Vil se mere bilder fra ducktale prosjektet ditt :D
 #415884  av john_e

Zepticon skrev:Pistolen fra Biltema funker fjell den:) Får sand og alt hos dem, så det er bare å kjøre på. er nok ikke verdens beste sak, men den funker. Er jo også begrenset på hvor avansert en slik pistol kan være. Har selv sandblåst både toppdeksel, motorfester og annet med den.
Har lest at biltemasprøytene blir mye bedre etter innstramming av munstykket, så kan vel prøve en fra Biltema :)
Er det ikke noen nye modeller som har kommet fra Biltema også?
Andrepedersen skrev:
john_e skrev:Hvis det bare er småting biltemapistolene fungerer til, så kanskje jeg må se etter noe kraftigere :)

Kom på at jeg også må sandblåse kanalene før lakk, så kanskje jeg må ha en sånn sandblåsetrykktank som de har på jula :?:
Og hvor får man tak i glasspulver/glassblåsekorn? Tenker da på å ta felgene :)
Vist det er punktsandblåsepistolen fra biltema det er snakk om her - synes jeg at den var noe drit :p kan godt hende de selger noe annet. Uansett, så fant jeg en leverandør av kevlar som du kan få om du vill :)
Vil gjerne høre om kevlarforhandler ja! :)
DanielJ skrev:Vil se mere bilder fra ducktale prosjektet ditt :D
Det blir :D

Sent i går kveld fikk jeg smake på hva bilen virkelig har å by på nå. Kastet meg impulsivt inn i bilen og strammet setebeltet maksimalt.
Med bakdempere på stiveste nivå og motor i storform, ble det kort sagt minneverdig. Merker at det er verdt alt slitet etter en sånn tur :D

Litt mer om fremtiden til bilen:
Arbeidet på bilen vil bli litt begrenset fremover, - kom inn på master i industridesign ved AHO, så må flytte til Oslo :)
Bilen skal beholdes og arbeidet vil fortsette hver gang jeg er i Trondheim :wink:
Det kommer bare til å gå saktere :)
 #415897  av ArildM

Gratulerer med studieplass :)
Bra du beholder bilen 8)
 #417384  av john_e

ArildM skrev:Gratulerer med studieplass :)
Bra du beholder bilen 8)
Takk :D Har flyttet til Oslo nå :wink:

Skal hjem å besøke mr2'en på fredag, - gleder meg :D
 #417389  av ArildM

Jupp, man vet ikke hvor glad man er i ting før man må være uten det :)
 #419859  av john_e

Fikk kjørt MR2 denne helga :)

Har tatt med meg Rays' senterdekslene til skolen. Skal støpe nye i plast/silikon/farget epoxy :D
 #419891  av DanielJ

Så du har ikke gjort noe spesielt i det siste? Hvordan går det med interiøret?
 #419897  av john_e

DanielJ skrev:Så du har ikke gjort noe spesielt i det siste? Hvordan går det med interiøret?
Studerer i Oslo, og MR2'en står i Trondheim, så jeg får ikke gjort så mye på bilen. Interiøret er ikke noe spesiellt å skrive om enda :)

Verkstedene på skolen har mye dyrt utstyr tilgjengelig, så får produsert en del kule deler til bilen her :)

Har 2 småprosjekter gående nå:
Nye senterdeksel til volkfelgene.
Girspake.
 #419959  av Zepticon

john_e skrev: Verkstedene på skolen har mye dyrt utstyr tilgjengelig, så får produsert en del kule deler til bilen her :)
Har dere skikkelig 3D printer og fres? :mrgreen:
Perfekt studie til bilhobbyen ja!
 #419981  av john_e

Zepticon skrev:
john_e skrev: Verkstedene på skolen har mye dyrt utstyr tilgjengelig, så får produsert en del kule deler til bilen her :)
Har dere skikkelig 3D printer og fres? :mrgreen:
Perfekt studie til bilhobbyen ja!
Ja, 3D printer og fres her :D 3D printing er svindyrt da :mrgreen:

Senterdeksel progress:
Laget støpeform til gipsnegativen i dag. Til slutt skal jeg vacuumtrekke hvit 3mm plast over gipsnegativen, så jeg ender opp med fire plastkopier av det store hvite senterdekselet.

Det neste etter det blir å lage 4 nye sentermuttere. (Gjennomfarget epoxy støpt i silikonform.) Skulle nesten ha bygget et lite vacuumkammer for avansert støping uten luftbobler.

Skal prøve å gjenoppta bildedokumentasjonen av prosjektet :)
 #419994  av Zepticon

john_e skrev: Ja, 3D printer og fres her :D 3D printing er svindyrt da :mrgreen:
Hehehe :D Må da finnet et fag der du får påskudd får å designe og flowteste et ITB innsug eller noe slik i Catia eller hva dere bruker, for så å 3D printe modellen. Vet ikke hvilken type dere har, men de nye utgavene skal vistnok gi ganske hardføre print, og dermed brukbar i bilen.

Tenkte å dra i gang noe slikt som dette:

Men 3D printern vi hadde på Industridesign på NTNU var jo bare piss :(

#420020  av john_e

Det hadde virkelig vært morro å gjøre noe sånt :) Usikker på hvilken type 3D printer vi har, men delene skal tåle litt bruk i alle fall :)

Skulle kanskje kjøpt en stock 3SGE innsugsmanifold + MC Itb'er (fikse litt med Tig'en og dreiebenken :twisted: )
Problemet er bare å få tiden til å strekke til i verkstedene :? Men det lar seg gjøre med litt planlegging ;)

Lagde førsteutgave av gipsformen i dag, men den ville ikke løsne skikkelig fra senterdekselet, så må gjøre et nytt gipsstøp på mandag.
Bortsett fra at jeg måtte knuse gipsen, så ble overflaten fantastisk bra. Gleder meg til den neste :mrgreen: )
 #420024  av john_e

NOVEMBER THROWBACK
IMG_5542_2.JPG
IMG_5542_2.JPG (627.73 kiB) Vist 1358 ganger
MYE METALL BLE BYTTET UT
 #420043  av ArildM

Var ca når jeg kjøpte Mazdaen det der? :)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 54