TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420842  av Audun F

DanielJ skrev:
Audun F skrev:Noe usikker på om dere skjønner hvilke del jeg snakker om? Link kanskje? :)
Er det ikke casterstag forran du mener? Link til cusco justerbart http://www.ebay.com/itm/MR2-Turbo-Mk2-C ... 20cc657f00
Hehe, joda... Bortsett fra at den typen der har feil ende - altså den som bukes på 92+ bilene...

Det staget jeg er på jakt etter har gjenger i den ene enden - og prismessig så er det faktisk billigere på Toyota ser det ut til :)
 #420890  av 3rlend

du skulle ha tokyo zito felger? :)
jeg sliter litt med å finne tak i de, vet ikke om du finner noe ?

jeg kom over xxr 552, de er ganske like tokyo.

så nå sliter jeg med felg valg, tokyo eller xxr 522 eller 527 :(
 #420891  av FT86

3rlend skrev:du skulle ha tokyo zito felger? :)

xxr helt klart!

pris ca på 522?
 #420894  av Audun F

3rlend skrev:du skulle ha tokyo zito felger? :)

Skal ikke ha Zito Tokyo alikevel siden jeg fikk tak i noen andre kule felger. Kom ikke så langt i felgsøket egentlig, men er vel stort sett bare å google i vei... Finnes dog mye fint i Japan (der hvor jeg fant mine) :D
 #421181  av magnesmurf

Drivakslingen? Det sitter en liten låsering inni selve leddet. Etter du løsner den får du av leddet og kan plukke fra hverandre det.

Men drivakslinger er et lite helvete å få sammen igjen. Kulene i leddet er som regel ikke så interessert i å holde seg på plass når du skal ha sammen alt igjen.

Beste rådet mitt er å bare bytte mansjetten og ikke plukke alt fra hverandre.
 #421206  av Audun F

magnesmurf skrev:Drivakslingen? Det sitter en liten låsering inni selve leddet. Etter du løsner den får du av leddet og kan plukke fra hverandre det.

Men drivakslinger er et lite helvete å få sammen igjen. Kulene i leddet er som regel ikke så interessert i å holde seg på plass når du skal ha sammen alt igjen.

Beste rådet mitt er å bare bytte mansjetten og ikke plukke alt fra hverandre.
Valid point det ja... Men hvordan får jeg den mansjetten over selve drevet? Jeg ser det er videoer på youtube som beskriver at man kan bare ekspandere mansjetten med et lite grep, men jeg er usikker på om dette gjelder alle mansjetter eller noen spesielle?
 #421215  av magnesmurf

Normalt sett må du ta ut låseringen og dra selve leddet av akslingen for å få av mansjetten. Den gamle mansjetten kan du uansett klippe i filler for å få av :wink:

Men toyota har en del orginale mansjetter som har ny patent, hvor hele mansjetten er delt på langs, så man kan brette den rundt leddet uten å fjerne leddet fra akslingen. Så du må nesten se om det er den typen når du handler :wink:

Hvis ikke må du hvertfall ta av låseringen og fjerne hele leddet. Men å begynne å plukke fra hverandre bitene i leddet ville jeg fått noen andre til å gjøre. Gjerne noen som har gjort noe slikt før et par ganger :wink:

Evt kan du jo bare kjøpe helt nye drivaksler fra utlandet. Litt dyrere, men nytt er nytt :wink:
 #421243  av Audun F

Alt for lite progresjon ;)

Har brukt noen timer nå på å gjøre klart for pulverlakking. Toyota var behjelpelige med å presse ut lager og foringer - så nå skal det være klart for å levere delene til Pedersen i morgen eller fredag.
261.jpg
261.jpg (313.98 kiB) Vist 322 ganger
262.jpg
262.jpg (344.51 kiB) Vist 322 ganger
MEN, finner ingen nye akslinger - det blir i så fall noen som er refurbished... Koster jo ikke stort da men...
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 73