Har vert lite oppdateringer i det siste, men ha vert opptatt med litt andre ting.. Uansett!
Har bestemt meg for å bruke 3s-blokka, siden jeg ikke har noen planer om å gå høyere enn 400whp. Blokka skal tåle dette uten problem med 87mm borr. Skulle jeg ombestemme meg en gang i tiden for mer gamp, så må jeg uansett ut med motor igjen og da kan jeg sette på ny blokk og dogbox!
Kjøpte meg ett sett med polyforinger til frambena:

Må si jeg gleder meg til å få disse på..
Polyforingene på bakstillingen var helt grusomme å få i følge verkstedet som gjorde det. Denne gangen skal jeg gjøre det selv med presse!
Har også kjøpt meg en halv liter flytende polyurethane kit, så jeg kan lage polyforinger selv. Skal bla. freshe opp motorforingene og diffmounten med ny poly.
Her er i hvert fall en framgangsmåte på diffmounten, for di som er interessert:
http://www.planetcampbell.us/DiffMountR ... Repair.htm
Andre ting som er gjort på motor:
Har tatt av vannrør fra vannpumpa og oljekjøleren + oljerøret fra bunnpanna til turbo. Har også tatt av Svinghjulboltene.. Hang så innmari fast, at jeg måtte kjøre til et verksted med en skikkelig muttertrekker for å få di ut. Ga seg ikke uten kamp!
Skal se om jeg får tid til mer bil i helga, men kan ikke love noe.
Har bestemt meg for å bruke 3s-blokka, siden jeg ikke har noen planer om å gå høyere enn 400whp. Blokka skal tåle dette uten problem med 87mm borr. Skulle jeg ombestemme meg en gang i tiden for mer gamp, så må jeg uansett ut med motor igjen og da kan jeg sette på ny blokk og dogbox!

Kjøpte meg ett sett med polyforinger til frambena:

Må si jeg gleder meg til å få disse på..

Har også kjøpt meg en halv liter flytende polyurethane kit, så jeg kan lage polyforinger selv. Skal bla. freshe opp motorforingene og diffmounten med ny poly.
Her er i hvert fall en framgangsmåte på diffmounten, for di som er interessert:
http://www.planetcampbell.us/DiffMountR ... Repair.htm
Andre ting som er gjort på motor:
Har tatt av vannrør fra vannpumpa og oljekjøleren + oljerøret fra bunnpanna til turbo. Har også tatt av Svinghjulboltene.. Hang så innmari fast, at jeg måtte kjøre til et verksted med en skikkelig muttertrekker for å få di ut. Ga seg ikke uten kamp!

Skal se om jeg får tid til mer bil i helga, men kan ikke love noe.
Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! - viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!