TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #422290  av Inz4ne

Har forresten og bestemt meg for å bytte ut hele ledningsnettet.

Det vil si, skal bytte ut alt med nye kabler. I tillegg skal jeg legge inn en kontakt rett på innsiden av døra slik at det bare er en kontakt å plugge ut om man må av med døra. Mye enklere det enn å knote med diverse kontakter inne i døren.

Kommer og til å skaffe elektriske vinduer så da må jeg ha nye dørtrekk, det måtte jeg riktignok hatt uansett da det var ettermontert høytaler i dørene. Jeg kan skjønen at folk vil ha lyd i bilen, men planen min er at den skal se så orginal ut som mulig, foruten fargevalg da, så jeg kommer nok til å få støpt en form for kasse til å ha bak settet eller noe. Slik at den kan tas ut uten at det er betydelgie spor igjen etter den.

Kommer også til å prøve å få sydd om stoffet på setene slik at det passer ut med fargen på bilen.
 #422291  av Mr2mr2

Som du sikkert har sett så har jeg brukt noen tusen på anlegg i huset, men når jeg får lappen blir nok dette byttet ut med anlegg i bilen :D

ser ikke helt problemet med ledningene i døren, er det ikke en kontakt rett innforbi døren inne i bilen? jeg har iallefall det :P
 #422293  av Inz4ne

Er en kontakt rett på innsiden og et par andre lengre ut i døra, på min hvertfall :P Så enkleste er å ha en enkelt en å koble fra, det er jo såklart ikke noe stort problem, men når jeg først bytter hele nettet så er det jo ikke mye ekstra jobb å lage kontakt der.
 #422298  av Mr2mr2

jaja, når en først lager nytt så må en forbedre det som forbedres kan :)
 #422300  av Inz4ne

Helt klart, har sett på K-sport coilovers og bremser nå g må si jeg har lyst på det pluss få lakkert kaliperne blå, men det koster jo en del så får se når den tid kommer, får få det plukket ned og vurdert om det er å bruke det karoseriet, virker å være en del rust i gulvet og, men det aller meste kan jo sveises, så satser på at det går, hvis ikke så må jeg bare kjøpe et karoseri som ikke er fult så rustet :P
 #422323  av Inz4ne

FÃ¥tt gjort litt idag og da :D

Fjernet hele frontruta

Bilde

Takluke, er helt borte den og

Bilde

Og niks mer bakvindu

Bilde

Gjenstridige bolter til lista rundt bak, men siden lista alt var ødelagt og jeg har bestilt et brukt sett som ser bra ut fra ebay så kankk vi det bare av, får håpe skruene løsner etterhvert og.

Bilde

Hele bakfangeren er borte.

Bilde

Begynner å bli tomt innvendig

Bilde

Bjelke bak som er under støtfangeren, og som og ble fjernet er det en del rust på, dessverre streiket tlf litt så ble ikke noe bilde av det.

Virker og som de stedene det er rust bak er det bare kraftig akkurat der det er gått igjenom, virker som det er grei plate rundt rusthula, heldigvis. Så da er det kanskje ikke så altfor ille :)

Edit:
Ser nå at det er en egen kategori for prosjekttråder også, så flink som jeg er puttet jeg jo denne i show and shine, men den passer kanskje best under prosjekter, kunne en snill admin flyttet tråden?
Sist redigert av Inz4ne den 08 mar 2014 22:24, redigert 1 gang totalt.
 #422350  av Mr2mr2

Huff.... ser ut som du har mye jobb foran deg :) . Men om du får helgalvaniseringen, må det bli Norges mest rustfrie Mr2 AW11..... også i mange år framover. 8)
 #422356  av Inz4ne

Er en del å gjøre ja, har dessverre ikke funnet noen som galvaniserer på den elektroniske måten her til lands. Vet at det er noen som gjør det i england, men da blir det jo veldig dyrt med frakt og alt så håper å finne noen som gjør det i norge. Eventuelt om jeg finner ut hvordan det gjøres så kanskje jeg lager et basseng man kan gjøre det i. Har tross alt planer om at flere biler skal få tillsvarende behandling etterhvert. Så det er kanskje det beste.
 #422368  av Inz4ne

Han syredyppet sin, det er steget før galvanisering, for så å sveise, da må man pusse der man skal sveise fast for det er ikke godt feste i galvanisert metall. Så om det er litt lakk eller ny overflaterust på nye innsveisede biter syredypper man igjen for så å galvanisere på nytt. Da har man strøkent karosseri.

Galvanisering er at man ved hjelp av elektronik av en eller annen type legger et syltynt lag med zink på bilen, de fleste nye biler har det fra fabrikk.
 #422724  av Inz4ne

Tidlig julaften idag :D

Bilde

Tilnærmet perfekt stand og kostet meg ca 1800 kroner, vel det kommer vel moms på toppen av det igjen er jeg redd.

Har ikke pakket det ut av plasten enda så jeg slipepr at delene blir skitnet til og får unødvendige riper.

Begynner og å nærme meg ferdig innflyttet i Hvittingfoss og da blir det en del bedre tid til å skru bil :)
Sist redigert av Inz4ne den 08 mar 2014 22:25, redigert 1 gang totalt.
 #422822  av Inz4ne

Takk takk :D

Denne skulle jo egentlig vrakes, men så hadde jeg det ikke i meg til å gjenomføre det, tenke seg hvor fælt det er å vrake en MR2 MK1, grøss og gru, og fant ut at det beste var å få den shinet opp og på veien igjen som søndagsbil.

Tviler sterkt på at den er på veien igjen til sommeren som kommer nå, kanskje sommeren 2014 er året for denne.

Må si jeg fikk en god del inspirasjon av å lese tråden din Audun, selvom det var noe slikt planen min var i utgangspunktet så er det ikke noe som motiverer mer enn å se at andre gjør tilsvarende :D Spesielt når det er såpass bra gjenomført hele veien ;)
 #423416  av Inz4ne

Har hatt et settbak i penger til prosjekter og slikt da jeg greide å kræsje bruksbilen min og ble nødt til å kjøpe en annen en, så jeg var å hentet en franskman som ser ut som ny innvendig med noen små skavanker utvendig.
Men om ting går etter planen så blir det til at jeg får plukket bilen helt ned i løpet av romjula, og eventuelt noen helger på nyåret. Så får jeg se etterhvert hvordan pengebeholdningen er til prosjekter framover.
 #424054  av Inz4ne

Prosjektet mitt er blitt dyttet over i lagringsgarasjen siden det ikke blir ferdig til sommersesongen uansett så gjør vi den koksgrå til kammeraten min klar for sommersesongen. Jeg har og begynte å se på motoren og det viser seg at det hvertfall er kommet vann inn ved det ene stemplet, usikkert hvordan resten ser ut da jeg ikke har kommet så langt enda.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15