TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #422427  av God

Andrepedersen skrev:Stemmer det :)

Ser meget bra ut! Spent på hvordan bilen er å kjøre med dem :)
Kan ordne pulverlakkering til deg, når du skal skifte foringer !
Ja, har store forventninger! Har hørt mye bra om dem. :)

Kan du virkelig ordne pulverlakkering? Det hadde jo vært knallbra! :D Det jeg tror hadde hatt godt av pulverlakkering er stagene, ønskebena, ventiltoppen + mer. Jeg kan sende deg en melding når jeg vet litt mer, så kan vi komme til en enighet på pris. :wink: Jeg kan bruke borr+stålbørste for å få vekk skiten, så er det gjort litt grunnarbeid i hvert fall. :P
 #422429  av Andrepedersen

Du trenger ikke å gjøre noe forarbeid, jeg både blåser og bruker soda for å få det rent ;) får snart mitt eget pulverlakkeringutstyr :)
 #422432  av God

Andrepedersen skrev:Du trenger ikke å gjøre noe forarbeid, jeg både blåser og bruker soda for å få det rent ;) får snart mitt eget pulverlakkeringutstyr :)
Ah, da sparer jeg meg for det også. 8) Skal som sagt sende en PM når jeg får styr på hva som skal pulverlakkeres. Håper det ikke blir for dyrt å sende med posten..Veier jo en del dette her. :P
 #422444  av Andrepedersen

God skrev:
Andrepedersen skrev:Du trenger ikke å gjøre noe forarbeid, jeg både blåser og bruker soda for å få det rent ;) får snart mitt eget pulverlakkeringutstyr :)
Ah, da sparer jeg meg for det også. 8) Skal som sagt sende en PM når jeg får styr på hva som skal pulverlakkeres. Håper det ikke blir for dyrt å sende med posten..Veier jo en del dette her. :P

Ja, kan fort bli noen kg, men det blir værdt det!!
Less alt på en europalle å send oppåver :p
 #422450  av God

Andrepedersen skrev:
God skrev:

Ja, kan fort bli noen kg, men det blir værdt det!!
Less alt på en europalle å send oppåver :p
Hehe, joda! Blir noe i den duren tenker jeg. ;)
 #422514  av God

Da var svinghjulet komt, så nå venter jeg bare på innmaten til blokka. Når det er i havn, så kan jeg endelig kjøre motoren til Stavanger. :wink:

Bilde

Skal få av fjørbena i dag og hive litt epoxy antirust og tectyl på undersiden bak. Skal se om jeg får tatt noen bilder.
 #422518  av God

Jeg skal sette den sammen selv, men må balansere, borre og plane også vet du. Det skal EBBT ta seg av. ;)
 #422521  av sykoturbo

God skrev:Da var BC Coilovers komt i havna! Skal se om jeg får gjort noe til helga, om jeg får tid. :P Her er en liten teaser:

Bilde

Nytt ACT XACT ProLite svinghjul er også på vei. Skulle egentlig lette org. svinghjul, men det blir rett og slett for mye arbeid og resultatet kan bli tvilsomt.. :P Skal i hvert fall lage grenrør da, men er ikke første prioritet akkurat nå.
Hvor my ga du for frakt og for coiloversene?
 #422523  av God

£640 + 1460kr i posten. Kjøpt hos BC-racing UK. :)
 #422534  av God

Har blitt litt endring i planene. Fikk tilbud om å få plass i en verkstedshall i nærheten og der kan jeg få jobbe med bilen så mye jeg vil for en liten slant i måneden. Da vil jeg ha tilgang til skikkelig løftebukk, sveis, lakkboks og mye mer! Må ikke glømme å nevne at det er MYE større plass å jobbe på enn den lille garasjen min. :D

Jeg vil derfor vente med å ta av fjørbena, siden bilen trossalt må bli fraktet på bilhenger. Ingenting er bestemt enda, men jeg vil vente til jeg får et endelig svar. Skal komme med en oppdatering når jeg finner ut saker og ting. :wink:
 #422535  av Andrepedersen

Høres bra ut :) greit me skikkelig plass og utstyr! Pass på at der er skikkelig sikkerhet mtp tyveri osv!
 #422536  av God

Andrepedersen skrev:Høres bra ut :) greit me skikkelig plass og utstyr! Pass på at der er skikkelig sikkerhet mtp tyveri osv!
Ja, det høres veldig lovende ut! Utstyret og delene jeg skal ta med blir innelåst i et stor kompakt skap som bare jeg har tilgang til og det er tyverialarm på bygget, så sikkerheten skal være bra. :)
 #422591  av God

Fikk litt snop på døra i dag. 8)

Bilde
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 25