TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Valg av motor i mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #423123  av Arne rebel

Har sittet og søkt etter mr2 mk1 på nettet, og det er ikke mange til salgs nå. Finner jeg ikke noen som er ok kan jeg alltids bygge om mk1.6en til orginal. Med det i tankene er jeg litt usikker om jeg skal gå for en 4age fra ae92 som har ca 140hk (noe som fungerte bra i min gamle), 4agze, silver top, black top eller en mk1b 4age. Jeg regner med disse vil gå igjenom en eu kontroll....men har noen i norge puttet i en 1zz-ge eller 2zz-ge og fått den igjenom eu kontroll?
Etter litt leking med alternativene er det vel en motor det står 4age på siden det mest fornuftige, men vil en kunne gli igjenom en kontroll for eksempel med en 4agze uten problemer? Noen erfaringer med alternativene uten å få inndratt skiltene?
 #423127  av Mr2mr2

Jeg kom igjennom eu-kontroll med 4agze.....selv om jeg hadde ladetrykksmåler :P

Er ikke så mange som kan så mye om desse bilen, og er ikke store forskjellen. Er kun intercoler som kan vekke litt oppmerksomhet :)
 #423142  av ArildM

Silvertop dro glatt igjennom :) Tok av dekslet som det står 20 Valve engine på, ingen som spurte om noe som helst. Har kikket litt på 2ZZ, spennende motor, vet ikke av noen i Norge med det i AW11, spekulerte på det selv en stund.
 #423357  av Arne rebel

Det hadde jeg ikke trodd, at både 4agze og 20v gikk igjenom Eu kontroll viser vel at det ikke blir gjort noe sjekk av motor...men ved en Bt sjekk vil vel det bli oppdaget. Sitter og tenker en 3sge motor vil bli det enkleste for meg å sett i uten å måtte lage nye motor fester. Ja, ja en får håpe det kommer noen hvite blier til salgs mot våren.
 #423358  av ure

Har en ekstra mk1 for tiden,men den er svart :wink:
 #423363  av ArildM

Hehe. Men er det egentlig så enkelt å avsløre 20v motoren om man tar av toppdekselet? Det er jo samme blokka, så du må i alle fall være svært god kjenner av Toyota om du skal se forskjell. I alle fall såvidt jeg kan tenke meg :) Om man legger opp ting slik at det ser stock ut skal det godt gjøres å se forskjell i alle fall! Med mindre man har 2 biler side om side, 20v oppsettet er så ufattelig mye ryddigere enn 16v org oppsettet.
 #423452  av steffen karlstad

4age er den beste motoren 8)
 #423454  av ArildM

Agreed :D
 #423461  av acer

Har hatt min gjennom full teknisk kontroll på biltilsynet. (AW11 med 4agze) De sa ingenting om motoren på full teknisk kontroll. :) Jeg hadde den også på eukontroll i fjor. Det var heller ingen problemer her heller. :)