Har sett litt på luftinntak opplegget til AW11, og det er en fryktelig lang vei for luften å gå. Den går faktisk rundt nesten halve bilen før den finne luftfilter og innsug.
Jeg hadde for meg en stund at det kansje va lurt å flytte luftfilteret inn i motorrommet rett bakunder IC.
Så spørsmålet blir. Er det bedre at luften har lang vei inn til luftfilter og innsug, men at det er helt fersk/kald luft utifra.
Eller at luften har så kort vei som mulig, men da vil ikke luften bli like kjølig og fersk, pga varme fra motoren.
Har byttet noe for seg?
Jeg hadde for meg en stund at det kansje va lurt å flytte luftfilteret inn i motorrommet rett bakunder IC.
Så spørsmålet blir. Er det bedre at luften har lang vei inn til luftfilter og innsug, men at det er helt fersk/kald luft utifra.
Eller at luften har så kort vei som mulig, men da vil ikke luften bli like kjølig og fersk, pga varme fra motoren.
Har byttet noe for seg?
94- Nissan Patrol Y60 4.2TD lang type. 35" hjul
88- BMW E34 525i, 6'er 130hk (solgt)
89- Nissan Patrol Y60 2.8td kort type 35" hjul
98- BMW E46 320i, 6'er 150hk (solgt)
88- Toyota mr2 AW11 supercharger (solgt)
88- BMW E34 525i, 6'er 130hk (solgt)
89- Nissan Patrol Y60 2.8td kort type 35" hjul
98- BMW E46 320i, 6'er 150hk (solgt)
88- Toyota mr2 AW11 supercharger (solgt)