TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• org luftfilter plassering vs plassering i motorom. AW11

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #425866  av Mr2mr2

Har sett litt på luftinntak opplegget til AW11, og det er en fryktelig lang vei for luften å gå. Den går faktisk rundt nesten halve bilen før den finne luftfilter og innsug.

Jeg hadde for meg en stund at det kansje va lurt å flytte luftfilteret inn i motorrommet rett bakunder IC.

Så spørsmålet blir. Er det bedre at luften har lang vei inn til luftfilter og innsug, men at det er helt fersk/kald luft utifra.
Eller at luften har så kort vei som mulig, men da vil ikke luften bli like kjølig og fersk, pga varme fra motoren.

Har byttet noe for seg?
 #425868  av ArildM

Er en finuerlig løsning på luftfilteret på Mk1b :lol:
Flyttet min slik at den drar inn "kaldluft" rett på siden av innsuget. Største gleden med det er vel at man får mer innsugslyd. Effektmessig er det utrolig liten forskjell.
 #425875  av Mr2mr2

Er jo kult med mer innsugslyd 8) :)

Men for sitte det på "langtidslisten" over ting som skal gjøres :P
 #425894  av Mr2mr2

hmm, hvordan tenkte du det?

Ifra veggen til bakasjerommet og fram til luftmengdemåler går det en slange/muffe på 5 cm. så om jeg skal lage til med luftfilter i motorrommet må jeg flytte litt på luftmengdemåleren.

ser sånn ut.
 #425898  av ArildM

Hmm. Sant nok. Du har jo Supercharger, men spørs om du ikke får tilpasset det på et eller annet vis?

Sånn ser i alle fall mitt ut (i mangel på et bedre bilde):
Bilde
Så får din del må du flytte lmm rett opp på innsuget og evt sette noe ala filteret mitt etter det igjen?
 #425904  av Mr2mr2

hmm, er det ikke lmm på vanlig 4age?

For se om jeg finner på noe, som du ser her, så må jeg ha en slange fra innsuget og litt nedover, for å komme klar ic.

Så må få hevet lmm litt oppover og få et filter rett på luftmengdemåleren.

Men for bli sånn jeg tar litt etter litt. ved forrige bestilling fra twosrus kjøpte jeg et k&n filter som passer rett i den originale luftfilterboksen.
 #425905  av ArildM

Da ville jeg beholdt KN filteret enn så lenge :) Blir noe annet når du har Supercharger. Og siden du har det får du ikke så veldig mye mer innsugslyd uansett.
Jeg har 20v motoren og den har ikke LMM. Ikke så mange av de orignale 4AGE motorene som har det heller :)
 #425907  av Mr2mr2

Jepp. enn så lenge :P