TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpe MR2 MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

Kjøpe?

Ja
9
100%
Nei
Ingen stemmer
0%
 #425895  av Myklebust

Han sjekket den under mens vi var på tlf. Var bare flekket av litt og noke overflaterust bak hvertfall. Framme oppunder førersetet er det visst eit hol, men dette mente han var slått opp (treft av en stein eller noke) og at det var lite rust rundt.

Tar jo ikkje det han seier heilt alvorleg. Vanskelig å lyse fram rust uten å heise den opp...

Om denne prøveturen hans går bra så risker eg nok en tur ned, så får eg vel sjå då ;)

Alt tyder på at bilen er godt holdt sånn utenom rusten i hjulbuene. Han hadde skilt på den siste gang i 2004 og har vore å starta den og køyrt litt ganske jevnlig, stadig med tanker om å ta den i bruk igjen. Så er han vel plutselig blitt 70 då...

Han hadde hørt at han kunne bruke hjulbuer frå mazda 323, men dei var ikkje originale og det var ikkje godt nok ;)
 #425899  av Myklebust

Æsj, no tok han faktisk å solgte bilen til en i østfold :(

Jaja, kanskje eg slapp lett unna med det :oops:
 #425901  av Mr2mr2

jaja, siden du ikke fikk den, hadde det helt sikkert vært et dårlig kjøp :wink:
 #425902  av Myklebust

Hehe, no føltes det tamt å gå tilbake til celicaleiting ;)
 #425920  av ArildM

Bedre å kjøpe en bra til 50k enn en dårlig en til 10k, sånn erfaringsmessig :wink:
 #425922  av Myklebust

Sant det, men sjarmen låg faktisk litt i prosjektet :P
 #425973  av ure

Vet noen hvem som kjøpte denne? Vil gjerne kjøpe venstre baksjerm.... :D :D Håper uansett ny eier er her på forumet, kan bli ett artig prosjekt å følge 8)
 #425990  av ArildM

Håper eieren dukker opp på forumet.

Får jo også bakskjermer her ure:
http://www.alfaparts.net/mr2.html
Bestilte nettopp et sett :)
Ikke så ille pris, i alle fall ikke mtp at Toyota ville ha 5000,- per skjerm i 2006 :)
 #426034  av ure

Takk for den Arild. Vurdereres.... :D
 #426179  av Myklebust

Ja, den bilen har potensiale! Håper også å sjå den her :) må jo vere entusiast som kjøper.. han kom dagen etter og henta visstnok.
 #426180  av Myklebust

Og han blir vel lei av bilen engang... så slår eg til :twisted:
 #426320  av Mr2mr2

Myklebust skrev:Bur i Nordfjord :)

Har rett i at MR2 er mangelvare her ja.. har sett fleire ferrarier i området og til og med en GT-R, men aldri en AW11.

I Bergen var det en, når eg tenker etter.. en limegrønn. Kjenner du til den eller? ;)

Forresten er det nesten like mange nissan gtr, som går her i Os, som mr2er. men nå når min er på veien blir det 2 mot 1 :P
 #426471  av Myklebust

Mr2mr2 skrev:Her har du en sjanse til...... :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40284339
Haha! Var faktisk å såg på denne på søndag. Makan til vrak har eg aldri køyrt :( Først ville den ikkje starte pga. batteri. Det fiksa vi ved å sette inn et batteri frå en BMW han hadde der (som også er til salgs). Mens vi fiksa på det fikk eg sjekka oljen og lokket var grått og grønt innvendig :( Bilen gjekk heller ikkje jamnt.

Det blei til slutt en prøvetur. Tenkte oss egentlig et stykke nedover motorveien, men fant ut at det turte vi ikkje. Bilen trua med å slokne uten litt gass, høgrehjulet framme låste seg og det dirra noke jevligt i rattet.

Kom oss tilbake ganske fort og slengte han et bud på 20k. Dette ville han ikkje ta, så vi drog derifrå. Skuffa som F ;)

Et kvarter etter har selgeren vert ute å prøvekøyrt sjøl, og melder meg og seier han tar 25k for den. Det takker eg nei til, men etter litt om og men får eg han ned til 20k. "Siden vi var så greie karer". Blei ikkje kjøp likevel.. Mest pga. lang tur som eg tviler på at MR2en hadde klart. Angrer kanskje litt no, men det var for det beste. Kompisene trua med kjølhaling om eg kjøpte den, hehe..

Men oppsummert er det lite rust på bilen, både under og uttapå. En stor bulk i høgre frontskjerm. Klarlakken var gåen på panser og støtfanger. Vatn i spoilern :lol: Bilen trenger vel kanskje ny/restaurert motor. Kompisen mener clutchen er dårlig. Har en kompetanse og penger (og henger) så er nok dette et flott objekt.

Men en kunne merke at et sted under alt det der var det en fantastisk morsom bil...
Vedlegg
mr2avensis.jpg
mr2avensis.jpg (2.44 MiB) Vist 4438 ganger
 #426475  av Mr2mr2

Med tanke på at jeg betalte 15 000 kr for min, som bare hadde litt rust bakerst på kanelene og dårlig lakk men i god teknisk stand, er nok 20k litt mye for denne. Selv om jeg tror min var et kupp med tanke på at det er 4a-gze i den... 8)