TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426149  av ArildM
 
20v motor i AW11 er liite plug and play vil nå jeg si. Særlig etter å ha gått gjennom dette på nytt. Greit girkassa og motorfestene passer. Ellers er det jævla mye jobb og kostnader for relativt lite ekstra hk. Snakker vi kanskje 30hk mer? Og det har kostet sine kroner.

Hadde jeg skulle begynt på nytt i dag, hadde jeg enten beholdt 16v motoren eller oppgradert til 3SGE Beams, eller 2ZZGE motor.

Men når jeg først får start på 20v motoren tror jeg nok tiden og pengene som er brukt fort går i glemmeboka :)
 #426150  av ArildM
 
Mr2mr2:
Njaa. Det er en ganske close call om du setter de side ved side. Kommer litt an på hvor mye motorene yter og sjåføren som kjører. Fordelen du har er at du har mye power i bunn og midtregisteret slik at din bil blir veldig morsom å kjøre langs vanlig vei.

Min er turtallsmaskin deluxe, og kjører trolig (uten å skryte) fra din på bane. Ellers er jo 20v motoren litt mindre komplisert siden den ikke har kompressor.

Fordeler og negative sider med begge :)
 #426153  av ArildM
 
Sjekket forresten etter i dag, subben var borte...
Vektbesparelse sier nå jeg :mrgreen:
 #426154  av Mr2mr2
 
Er vel noe fetere lyd i 20v :)
 #426157  av ArildM
 
Jepp, lyden er fet da :) Og du får jo litt ekstra power uansett da :)
Men du er ganske hardcore Toyota entusiast om du gjør som meg og bruker 40'lapper på en "gammel" 170hk Toyotamotor :roll:
 #426158  av mk1 black limited
 
Godt det er noen gærninger der ute...:-) Blir bra dette!
 #426165  av ArildM
 
Takk takk. Krysser fingrene for at ting blir bra denne gangen :)
 #426201  av ArildM
 
Neste innkjøp blir filterplate og ITG filter, av samme sort som her:
Bilde

ITG filter fra Merlin motorsport.
Filterplate fra SQ engineering (samme som leverte traktene).
 #426213  av ArildM
 
Takk takk :) Bestemt deg for om det blir 20v motor i din nå da?
Bare gode ting å si om SQ engineering :)
Ikke glem å ta med 3SGE Beams og 2zz i vurderingen :wink:
 #426221  av Roye
 
LX6 :lol:
(noen som tar den?)
 #426222  av ArildM
 
Ikke jeg i alle fall :oops:
 #426235  av Rafinus
 
Har lit fobi mot fabrikering av motorfester, hadde jeg kommet over den så hadde det vert mulig. =)
vet ikke hvordan det blir med drivakslene når man går over til Beams eller 2zz :?
er jo over på 3sge (3sgte) ombygging da ;) (Eller 2zz da)

nesten så jeg må sette meg ned og lese meg litt opp på flere alternativ, ser jo at Egon har Beams på lager (12000Kr + frakt + gearkasse + fabrikering.
men får jo metall (Plater) til inkjøpspris av en kompis, men hmmm.

Men bikker nok mest mot 20V

Når få du de pakningene du manglet ?
 #426276  av Roye
 
LFS-greie ;)
LX6 = Caterham 7 i LFS
Googlet LX6
 #426280  av ArildM
 
Rafinus: http://speed-source.net/?wpsc-product=3sgte-mk-1-5-swap
Evt Paul Woods på Woodsport i england. 2zz motoren bruker C serie kasse, så om du bytter clutchhus kan du faktisk bruke eksisterende kasse med ZZ serien motorer. Paul Woods som lever av å bygge om Mr2 av alle generasjoner mener 20v motoren er idiotisk å bygge om til i forhold til hva man får igjen for det, og at 2zz er et mye bedre alternativ.

3SGTE AW11 vant jo dragrace på ACR et år, så det er en meget potent kombinasjon det også. Hadde jeg ikke hatt SW20 med 3SGTE hadde AW11 med 3SGTE stått HØYT på ønskelista. Usikker på hvilken girkasse de bruker her, men jeg mener NA drivakslinger til 93+ Mr2 passer på AW11, uten at jeg skal være skråsikker. Motorfester er i alle fall smal sak å ornde om du tenker på all jobben du uansett må utføre når du skal motorkonvertere. Du må uansett hvordan du snur og vender på det sveise eksosen, så hvorfor ikke noen motorfester i samme slengen? Mulig også David her inne kan hjelpe deg med motorfester.

Dette er bare mine "etterpåklokskaper" jeg har etter å ha byttet til 20v motor.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 76