TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #426498  av Supramk3turbo

He he... Det er også prøvd :p
 #426499  av TBS

Når vi først er inne på TV diskusjon;
Kan noen av dere som har peiling, forklare hvorfor det er så fint med ''100HZ''!?
Har sett tv-serier/film på et par forskjellige og dyre LED og lcd skjermer hos kompiser, Og makan til unaturlig bilde skal du lete lenge etter! Blir rett og slett irriterende å se på noe som ser ut til å være i en slags ''slow-motion'', hvis dere forstår... Har selv en ''billig'' samsung 46''lcd tv (LE46C535F1W, hvis det sier noe) og jeg må si det er mye mer behagelig å se serier og filmer på den... Er det 1080p sending eller blueray er bildene veldig klare også, men de ''dyrere'' tvene har enda litt klarere bilde, men det hjelper fint lite når det hele blir en jævla røre! Jeg har vært MYE på kino i det siste, og der er det heller ikke så grautete...
 #426516  av ArildM

Ikke at jeg kan så veldig mye men:

Motion flow vil lage kunstige frames som gjør at bildet ser helt teit ut. Ser ut som om du kjører bildet i x1.25 hastighet. Jeg har skrudd av alt dette og fikk tilbake det naturlige bildet. Kino bruker vel 24fps (frames per second), og dermed ser 100hz veldig kunstig ut i mine øyne. Problemet er ekstra ille på 50hz tver som kunstig justerer opp til 100hz via motion flow osv. Men det er en smakssak, noen liker det.

Fordelen med et panel med høy hz vil være at du ikke får etterslep på bildet, et billig panel vil ha etterslep, noe som for min del er svært irriterende. Her er det også mulig å justere akkurat slik som man vil ha det.

Ellers ang prikker og sånn, trolig bare LCD panelet som ikke er godt nok. Et tips er å logge inn på Philips sine hjemmesider, sjekk FAQ og hvilke softwareoppgraderinger som finnes. Utrolig hva dette kan løse i dag.

Selv kjøpte jeg meg panasonic plasma, slo av motion flow justerte kontrast og farger og voila, perfekt tv. Selv de gamle billedrørstvene som var før er bedre enn de billige LCD skjermene som er nå, eneste ufordelen med de var at de bygde mye i dybden :lol:
 #426593  av inzane2012

Når du går på kino og ser en film, så blir filmen spilt av i samme hastighet som den ble spilt inn i, som i 99% av tilfellene er 24 bilder i sekundet. Problemet med tver er at di litt billigere modellene ofte spiller av filmer og tv sendinger i 25. Og da hjelper der fint lite om skjermen har 100hz. På min samsung tv merker jeg ikke noe til det som du TBS snakker om, men den spiller av filmer i med 24 bilder i sekundet...

Det du lettest merker forskjellen på er f.eks i en film der du har sake panorering av bildet, f.eks over ett landskap, da vil du oppleve hakking og "etterslep" i bildet. Det får du ikke om tven spiller av med 24p
 #426613  av Mr2mr2

WTF :shock: :shock:
 #426668  av ure

Okei, kem sin "gode" ide var den Mustangen.......Makan :roll:
 #426669  av ure

Og siden vi er inne på det.... Brann vant og eg har øl..... Sweeeet :D
 #426674  av 3rlend

ure skrev:Og siden vi er inne på det.... Brann vant og eg har øl..... Sweeeet :D
Du vet du er på et bil forum å ikke fotball?? :roll: :roll:

:p
 #426675  av Mr2mr2

3rlend skrev:
ure skrev:Og siden vi er inne på det.... Brann vant og eg har øl..... Sweeeet :D
Du vet du er på et bil forum å ikke fotball?? :roll: :roll:

:p

Du vet du er på "off topic" delen sant? :P
  • 1
  • 867
  • 868
  • 869
  • 870
  • 871
  • 1172