TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm ang vognkort

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #426553  av Zepticon

mr2storbrua skrev:Ser ikke helt hvorfor dette skal være til hjelp, prisen på forsikringa er uansett den samme og så lenge den ikke er godkjent ombygd til turbo/den effekten den har, så blir saken akkurat lik som for alle oss andre...
Saken er den, at i følge vognkortet så vet hverken BT, forsikringselskap, eller eier selv for den saks skyld, hvilken utgave det er han har. Da er eneste måte å sjekke dette, å se på plata som skal stå festet på karosseriet. Her burde motorkoden stå gravert inn. Om den tilfeldigvis blir "borte", er det bare VIN nummer igjen, og den er vanskelig å få noe fornuftig ut av, avhengig av om det er JDM, EDM eller USDM bil.

Altså er det ingen enkel måte for BT eller selskapet å avkrevte at det er en orginal turbo. I enhver annen bil så er det en rask kikk i vognkort og finner 156HK, så vet man at det er en GTi, eller så står det "MR2 GTi" på kortet.
 #426561  av lasse

Prøv å plotte inn regnr på mekonomen sine sider og se hva som står under info på bilen, kommer opp 3sge/3sgte som motorkode på de forskjellige jeg har testa.

EDIT: ellers så må det jo være noe underlag på bilen fra når den ble regga, (regner med at det er importbil?) kan jo ikke ha unngått å betale avgift for hestekreftene.

Når jeg tenker tilbake så har jeg faktisk hatt to biler det ikke har stått noe under effekt i vognkortet, førstebilen min (mazda 323gti -86) og en sliiiiiten Volvo 244 -81
 #426566  av inzane2012

ps lasse, ALLE sw20 i norge er import biler, siden disse aldri ble solgt ny i norge :)
 #426568  av lasse

inzane2012 skrev:ps lasse, ALLE sw20 i norge er import biler, siden disse aldri ble solgt ny i norge :)
Er derfor jeg regner med det, MEN rykter tilsier at det skal finnes ihvertfall en norsksolgt bil, riktig at det ikke ble solgt nye biler offisielt via Toyota.
 #428909  av 20turbo

Hey. På min står det 1150 kw i vognkortet, har bygd om til turbo og ikke hatt problem med eu.
 #428929  av ArildM

Ikke noen fare å trimme litt da :mrgreen: