mr2storbrua skrev:Ser ikke helt hvorfor dette skal være til hjelp, prisen på forsikringa er uansett den samme og så lenge den ikke er godkjent ombygd til turbo/den effekten den har, så blir saken akkurat lik som for alle oss andre...Saken er den, at i følge vognkortet så vet hverken BT, forsikringselskap, eller eier selv for den saks skyld, hvilken utgave det er han har. Da er eneste måte å sjekke dette, å se på plata som skal stå festet på karosseriet. Her burde motorkoden stå gravert inn. Om den tilfeldigvis blir "borte", er det bare VIN nummer igjen, og den er vanskelig å få noe fornuftig ut av, avhengig av om det er JDM, EDM eller USDM bil.
Altså er det ingen enkel måte for BT eller selskapet å avkrevte at det er en orginal turbo. I enhver annen bil så er det en rask kikk i vognkort og finner 156HK, så vet man at det er en GTi, eller så står det "MR2 GTi" på kortet.

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec